Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Thursday, December 4, 2008
Yes, Aku Memang Bangga

aku bangga jadi anak mak ngan abah.

mak ngan abah garang betul masa zaman kami belajar dedulu. kalau periksa dapat no 6 pun dah kena rotan. kedudukan selamat untuk tidak dirotan ialah dalam ranking no 1 sampai 3 je. lebih daripada tu, siaplah tangan ko nanti berbirat kena rotan. kalau dapat no 4, haa, merasalah 4 kali kena rotan kat tangan. bayangkan kalau dapat no 33, ko agak boleh patah tak tulang tangan ko? tapi, tak penah la pulak aku adik beradik dapat nombor secorot tu.

tak cukup dengan tu, kalau dapat no 1 sampai 3, peratus pulak kena amik kira. mak ngan abah kata, kalau exam dapat no bagus pun tapi peratus tak membanggakan, tetap kena denda. memang tegas betul mak ngan abah masa zaman kami belajar dulu.

tapi aku bangga. kalau mak ngan abah tak garang macam dedulu, mesti aku tak jadi macam aku sekarang. terima kasih mak, abah.

aku bangga sebab adik beradik aku ramai. aku ada along, ada 3 adik perempuan dan 4 orang adik lelaki. sebab tu aku tak kisah kalau balik kampung dan takdak kawan. time raya pun aku takyah nak risau nak carik kawan untuk gi umah kengkawan lain sebab jalan umah sedara mara ngan adik beradik aku rasanya lagi meriah.

kalau time berkumpul reramai, memang banyak sangat benda nak bercerita. paling seronok kalau tengok ada pihak pihak yang semacam dengki tengok kami senang. kompem akan kuar cerita ntah-hapa-hapa punya dari mulut derang. tapi, aku tetap bangga. dari situ, aku boleh nampak keakraban dan kesepakatan kami adik beradik. aku tau, walaupun derang tu semua rasa idup derang dah sempurna tapi derang adik beradik pun tak sepakat macam kami. hakhak, kesian..

aku bangga jadi anak kedua. sebab, ramai kengkawan aku cakap, anak kedua ada satu sindrom yang tersendiri. contohnya, mengada lebih, boros, kuat nangis dan ada la macam macam lagi. walaupun ada yang tak berapa syok nak dengar, tapi aku tetap bangga. rasa macam ada kelainan dan sedikit best. kalau orang lain nak rasa tak best, aku sikit pun takdak peduli. bukan aku ada kena mengena dengan derang pun.

ok, kesimpulannya, aku memang bangga berada dalam kelompok keluarga aku sekarang. aku ada mak, abah, along, adik adik dan anak buah yang nakal. so, pada balaci balaci yang suka nak dengki ngan family aku tu, bawak bawaklah insaf yea. who eat chillies, she/he will taste hot. muahahahaha.


mengumpat tu ibarat macam makan cheese nan. cheese nan memang sedap. tapi kalau asyik belasah cheese nan je tetiap hari, jangan tanya kenapa ko gemuk secara banyak. kalau kau nak kumpul dosa secara pukal, terus lah datang ke sini selalu dan buatlah forum umpatan sendiri. aku sokaaaaaaaaaa sangat.

pssttt.. kalau datang tu jangan lupa klik iklan iklan nuffnang tu yea. sambil wat dosa carik bahan nak mengumpat, wat la amal jariah sekali. kikikiki.


Photobucket


kakak aku seorang penjeles. beliau kondem adik bila tau adik aku baca buku sejarah dengan khusyuk. dan aku sebagai seorang kakak yang selalu dapat nama baik pun membacking adik dengan berkata;

hey, buku sejarah memang best apa. kau shut up along. penjeles!

hahahaha. aku memang kakak yang baik kan? tapi, yeah, maybe bukan adik yang baik. so wut? along takdak kisah pun. kan along kan? hiks.

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 9:00 AM  

5 Comments:
  • At December 4, 2008 at 12:33 PM, Blogger Keri AlHaj said…

    sonok kan kalau ada adik beradik ramai yg sekepala pulak... (sekepala? bunyi mcm kembar siam je)...

    saya ada 11 org adik beradik termasuk saya lah... time raya memang meriahlah. tak payah tunggu org datang tolong abiskan ketupat... hidang kat adik beradik je.. heh..

    hmm... bila dah tua-tua, dah ada kerjaya barulah kita paham kenapa mak ayah garang sgt kat kita masa dulu2... kalau tak, masa sekolah dulu bila kena rotan je, ters rasa nak mengamuk pastu nak lari tinggalkan rumah... hahahaha (pernah tau terpikir mcm tu) hadoiii... bebudak, apa akallah nak pikir panjang2... hahaha

     
  • At December 4, 2008 at 2:31 PM, Blogger chik star said…

    anak sulung pon best gak.
    anak sulong kene garang, kne tegas.
    tpi adek2 saye tak takot kt saye pon.
    huhu.

     
  • At December 4, 2008 at 5:20 PM, Blogger Unknown said…

    kekadang ramai syiok, kot tang bingit tuh ada sikit hanginla jugak.ehehe (tapi camle ramai na orang kat umah)

     
  • At December 4, 2008 at 10:31 PM, Blogger cepotet said…

    i-chimera,
    a'a, besh. sekepala dan sepakat. kompem sangat seronok.

    betul tu. masa kekecik, kalau mak abah marah je, mesti rasa nak larik umah atok. tapi dah besar ni, baru la tau baik buruk akibatnya. :)

    chik star,
    ehehehe. sebab as kecik kot ek? takpe, takut tak penting. yang penting, hormat. ;)

    chemot,
    ahahaha. chemot brape bradik?

     
  • At December 4, 2008 at 11:44 PM, Blogger hans said…

    alhamdulillah lah
    seronok tgok adik beradik ramai yg mak ayah diorang pandai jaga..
    untung la mak ayah kamu garang..
    ada juga saya tgok adik beradik ramai tapi sebab mak ayah macam lebih suka ikut cakap anak...maka rosaklah anak2 diorang...

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder