Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Friday, December 5, 2008
Perangai Aku Memang Macam Ni Lah!

pepagi lagi aku dah kena bambu dengan kawan se-opis. atas alasan, tak return call beliau. kekekeke. tu pun nak hangin. marah la tu sebab takleh nak kirim belikan rokok. aduhai, kelakarlah.

aiseh, perangai aku memang camni lah. bukan setakat tak suka nak ber-sms tapi, kalau orang send aku sms pun, belum tentu aku akan reply. biasanya, kalau aku tengah free gegila, baru la aku reply. kalau aku tengah bz wat something, aku akan bukak baca and dah. takde nak delete ke, nak reply ke atau apa. kalau aku rasa benda tu agak penting and aku patut cakap on that time gak, aku akan call terus. kalau aku rasa benda tu boleh dibincangkan kemudian, aku akan call balik few minutes or few hours later.

dan, antara sms yang aku memang takkan reply contohnya camni;

dik, datang keja tak hari ni? - kalau memang aku akan keja, aku takkan reply soklan ni. tunggu je dah sampai opis, baru la aku gi jumpa terus si pengirim sms tu. lagipun, biasanya orang yang tanya aku soklan camni adalah orang yang memang tahu aku keja tapi kekonon nak pastikan aku gi keja atau tak.

hai, buat apa? - hahaha. permulaan sms yang membosankan. kompem aku tak reply. sebab, dengan satu sms camni, kalau aku reply, biasanya akan berlanjutan dengan soklan soklan lain pulak. contohnya kalau aku kata tengah tengok tv katakan, mesti si pengirim akan tanya plak, 'cite ape?'. fuh, tak pasal nak layan.

aku bosanlah. ko tau tak cita pasal minah tu, dia kan, blablubliblobluwek - haaaa.. jenis jenis sms cam gini, memang lah aku tak layan. ko bosan, pehtu ko nak ajak aku bergossip. kirim salam la jawabnya. ko nak bosan sensorang boleh. nak ajak aku join bosan layan gossip ko, maaf je la yea.

pehtu, kalau call plak, memang mostly, aku takkan return balik sebarang call atau miss call daripada memana number melainkan orang orang penting sahaja. kategori orang orang penting tu adalah bos aku, pihak atasan opis aku dan mak atau abah. bebeh, adik beradik and kengkawan rapat aku yang lain biasanya akan sedia maklum dengan perangai aku nan satu ni. sebab tu, kalau derang call and benda tu penting untuk derang nak cakap, derang akan send satu sms. contohnya, "babe, call balik. nak cakap pasal trip ke Bali".

dan, kalau aku kat umah, tengah makan, tengah borak ngan mak, abah atau adik beradik aku, tengah syok tengok TV atau paling utama, tengah tedo, memang beruntung lah kalau aku nak jawab call kat henpon. biasanya, kalau hal yang penting berkaitan opis, kalau derang nak tanya, kompem bebudak opis takkan call aku sekali ja sebab derang pun dah sedia maklum ngan perangai aku nan satu ni. kekekeke.

eh, buruk sangat ke perangai camni ek? rerasanya, boleh menjejaskan apa apa tak? aku pun pelik dengan perangai keji aku sendiri nan satu ni. nak kata malas pun tak jugak. tapi, macam dah terbiasa. perangai ni jadik sejak umur aku 21 tahun. kira cam masuk peringkat umur yang agak matang la kiranya. uceh.

hmm.. dah memang perangai semulajadi aku macam tu takkan ko nak paksa aku berubah pulak kan? selalunya, memang takkan ada apa pun yang akan buat aku berubah kecuali kalau diri aku sendiri yang nak berubah dan mesti atas sebab sebab yang kukuh dan konkrit. tapi, aku yakin, suatu masa nanti mesti aku akan ubah perangai buruk nan satu ni. ehehehe.

oh ya, Salam AidilAdha untuk semua umat Islam. aku tak dapat cuti and tak balik kampung pun. kemungkinan besar, mak ngan adik adik semua beraya kat KL je. tapi, dengar kata tadi, mak nak balik Perak malam ni. sob.. sob..

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 1:21 PM  

4 Comments:
  • At December 5, 2008 at 2:06 PM, Blogger chik star said…

    as rep ikot mo0d,
    ade mo0d rep,
    klo xder diam.
    tuh pon klo ade kredit lar.
    hihi

     
  • At December 5, 2008 at 3:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    org lain kena respeklah cara prinsip u..anyway salam aidiladha dear ;)

     
  • At December 5, 2008 at 4:06 PM, Blogger Unknown said…

    xtaula.tp chemot jarang send msg sesaje. tapi psl urusan, kena gak selalu reply kalo ada orang msg.

    gunala sony ericsson, leh set call sapa kita nak accept.hehe

     
  • At December 6, 2008 at 6:44 PM, Blogger cepotet said…

    chik star,
    ehehehe. bagus gak as reply ikut mood. kalau erni ni, takde mood ke, ada mood ke, hampeh nak reply. :p

    rillys,
    tu la tu kan kak. ehhehehe.

    salam AidilAdha untuk kakak jugak. :*

    chemot,
    ohh.. camtu ek? SE bagus tapi tu la. aih, tunggu lagi 2 tahun lah. dapat voucher kompani baru tukar. :)

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder