Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Friday, December 5, 2008
Kenapa Kena Cakap Berulang?

masa on the way nak ke Tesco aritu, aku saje berborak dengan mak. tetiba kuar topik pasal cara percakapan orang orang kita.

"mak, apsal eh orang kita suka cakap satu perkataan tu berulang ulang?" aku tanya mak.
"berulang ulang camne angah?" adik aku menyampuk.
"alah, bukan berulang ulang macam mana. tapi suka sebut dua kali. contoh macam ni. blabliblublablurbluwek," aku pun jawab la sambil buat ayat kasik mak ngan adik aku paham.

haa, korang mesti tak paham kan? meh aku kasik contoh untuk korang tengok ayat ulang yang aku cakap tu.

babe, ko jadi tak nak datang umah aku petang ni?
jadi.. jadi.. ko tunggu je kat umah.

hey, ko kat mana ni? dah gerak ke blom?
on the way.. on the way..

ko dah on the way ke? singgah beli keropok lekor boleh?
boleh.. boleh.. brape hinggit ko nak?

see, nampak tak? eh ada banyak lagi tau. tapi malas dah aku nak pikir satu persatu. tapi kenapa kena ulang dua kali ek? korang perasan tak?

hmm.. lepas ni, kalau aku dah ada anak nanti, aku tanak derang belajar cakap berulang ulang camni. wah, gile jauh aku pikir ek? hiks. tapi, betul tau. rugi je air liur nak cakap ulang ulang. isk, rugi.. rugi. aku cakap ni pun bukan sebab apa. just tetiba terpikir ja. padahal, aku sendiri pun buat camtu gak. hikhik.

ahhh.. tetiba syok layan menaip tetiba perut sakit plak. ok ah, nak memerut jap.

calooooow!

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 1:09 AM  

6 Comments:
  • At December 5, 2008 at 2:16 AM, Blogger Rashid said…

    Betul jugakan. ulangan kata tertentu sering kita gunakan.. Mungkin kerana nak bagi lagi penegasan agar difahami dengan lebih lagi. (harap bukan kerana takut si pendengar tu p.e.k.a.k. dah. hehe)

     
  • At December 5, 2008 at 2:45 AM, Blogger Lily Rahmat said…

    ha!
    die mnipu kowt..
    ehehehe..

     
  • At December 5, 2008 at 8:47 AM, Blogger 13may said…

    ok ok....

    eh! memang 2 kali laa...hehhe hehhe

     
  • At December 5, 2008 at 12:21 PM, Blogger dust said…

    "rugi je air liur nak cakap ulang ulang. isk, rugi.. rugi. " haha..kan dh 2 kali ckp rugi tu.

    xpe erni..proud to be malaysian!
    cara kita.
    kalo org bukan melayu pon slalu ckp cmtu gak..cthnya " can..can.. (boleh2)"

     
  • At December 5, 2008 at 4:03 PM, Blogger Unknown said…

    dia kekadang tengok ton sora. kalo sora flat jerk..

    boleh tak tolong beli?
    jawapan: boleh (nada flat=cam tak iklas jek)

    jawapan: boleh boleh (mesti disertakan dengan anggukan, ni refleks ni=cam iklas dan best jek)

    rasanya itula kot?betul kan kan?hehe

     
  • At December 6, 2008 at 6:48 PM, Blogger cepotet said…

    Rashid,
    ehehhehee. tak la bang, bukan sebab PEKAK tapi memang kita dah terbiasa. :p

    ♥chubbycekelat ♥,
    err.. bukan lah dik. ehehehe

    13may,
    ahahahaha. ampeh je May ni.

    ~nasrah,
    ahahahaha. a'a ek. bagus nasrah ni. cepat je perasan. :p

    yeap, proud to be a Malaysian. idup Malaysia! uceh. poyo. :p

    chemot,
    betooooooooooolllllllllll!

    setuju sangat. yeap, ianya bergantung pada keikhlasan dan cara cakap serta reaksi kita waktu bercakap kan. ehehehehe. :)

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder