Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Friday, May 22, 2009
Silence Is Golden

aku memang sensitif. tapi aku jarang tunjuk kat orang bila aku kecik ati. aku lebih suka pendamkan je dan pujuk diri aku sendiri sensorang. tapi bila lama lama, bila aku rasa macam orang tak reti nak menghargai dan menjaga perasaan aku, adalah lebih baik aku blah je.

aku jarang nak sensitif tak tentu pasal especially kalau bukan dengan orang dari golongan ahli keluarga aku tapi aku sangat tak boleh bila orang nak tinggikan suara kat aku padahal aku takde buat salah pun. salah ke aku bertanya? salah ke aku amik berat? bila kita tak amik tahu, cakap kita tak amik peduli. bila kita amik berat, cakap kita suka banyak tanya. apa kau nak sebenarnya? aku sendiri pun pening tau tak.

aku sangat tak boleh terima manusia ego. yes, aku akui semua orang ada ego. aku sendiri pun ada ego aku tersendiri. tapi kalau ego sampai memakan diri, itu maknanya apa?

mungkin aku pendamkan je apa yang aku rasa tapi aku bukan jenis manusia yang boleh berpura pura kononnya takda apa yang berlaku. kalau kau boleh baca apa yang ada dalam hati aku sekarang ni, mesti kau takkan buat macam tu kan?

kadang kadang, bila kita dah terlalu penat, bukan setakat yang dikendong akan berciciran, malah yang digenggam pun rasa macam tak berguna lagi. seboleh mungkin, aku tak mahu perasaan ini bertukar benci. aih..

ya, silence is golden. mungkin itu yang terbaik..

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 6:47 PM  

1 Comments:
  • At May 22, 2009 at 8:53 PM, Blogger Keri AlHaj said…

    manusia tu pelbagai kerenahnya... dan selagi manusia bernama manusia, sifat tak puas hati tak akan hilang punyalah.

    betulll... setuju... ada masanya, diam adalah cara yg paling baik.

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder