Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Wednesday, May 13, 2009
Beautiful, Fabulous and Wonderful
Photobucketcerita ke-Satu

mymusicTiada puisi atau lagu
Tiada potret tiada ragu
Yang dapat ku ilham seindahmu
Nyata kau satu dalam berjuta
Wahai jelita kau istimewa.. mymusic
( Istimewa by Indigo )


tahniah buat bebehku yang tersayang, Nurul Izzah Bt Dr Abd Nasir yang telah selamat bertunang dengan pasangan beliau, incik Juan. Photobucket
Izah bebeh,
Please accept my sincere apology for not being present on your sweet day due to my job commitment. You look so stunning on that day. I can see how happy you are - your eyes are just shining. Whatever it is, I just want you to know that I am really happy for you my dear. May Allah bless you and your fiance (oh, me like this word so much nowadays. hiks) till the end of your life. Amin.

thanks to mala bebeh and aleen bebeh for the update and the picca. terharu sangat sebab korang sanggup susah payah nak ber3g lagi. tapi, apakan daya. orang kuning lom launch 3g. sob.. sob..



Photobucketcerita ke-Dua

effective 1st May 2009, opis saya yang baik hati telah mengisytiharkan cuti umum pada setiap hari Jumaat sekiranya cuti umum tertentu jatuh pada hari Sabtu. makanya, opis saya akan bercuti 3 hari in the row. Jumaat, Sabtu dan Ahad. woweeee.. beshnya.

unfortunately, bagi kami yang terpaksa bekerja mengikut syif tak serupa orang ni, tak dapek la den nak nolong. haruslah bekerja dengan gigih mengikut jadual ye tak. cumanya, kami boleh meng-claim OT pada hari yang dimaksudkan tersebut. brape sangat kalau nak claim OT pun dengan basic yang dah begini? oh, apepun, Alhamdulillah.

eh, bukan ini cerita kedua. cerita keduanya ialah, saya baru pulang dari kampung halaman. bercuti sejak Ahad lepas hingga semalam, Selasa. rasa sangat lega. tenang. aman dan damai. hilang sekejap semua stress bila di kampung bersama mak, abah dan adik adik.

kat kampung, takde aktiviti menarik pun selain dari makan, tidur, makan, tidur, makan dan tidur. tidur seawal 10 malam. bangun selewat 2 petang. isk.. isk.. isk.. selain tidur, seperti biasa, seronok dapat makan masakan mak yang pelbagai. oh, gagal sudah edisi mengkuruskan badan. pipi sudah tembam semula. sob.. sob..

bawa mak dan adik adik ke Focus Point. tempah cermin mata. adik adikku bertiga tu pun dah rabun macam kakaknya. kesian mak, melayan beratus ratus sebab tempahkan cermin mata untuk anak anak. tapi mak tak penah bersungut. aih, kasih ibu. aku pun tumpang check tahap ke-rabun-an aku. anybody here tahu camne nak hilangkan rabun tak? any idea?

Photobucket
teruk kan ke-rabun-an saya..

sebelah malamnya, pergi ke pasar minggu. membeli siput belitung. mak masakkan sambal taucu. oh, sungguh lazatness. nyum.. nyum..

10 Mei - Hari Ibu. celebrate hari ibu secara ala kadar. sebuah ciuman. sepotong kek bersama sejuta kasih sayang. setiap hari pun adalah hari untuk mak. tak pernah sesaat pun saya akan melupakan mak. mak, i love you. infiniti. Photobucket

mak bekalkan ini untuk dibawak balik ke KL.
kerepek pisang seguni. hiks, seguni katanya.
tapi peket besar tau. macam yang dijual kat pasar malam.
rasa sayang nak makan. tak nak share dengan sesiapa pun.
rindu dekat mak.

sebelum bertolak balik ke KL;

mak, maaf sebab tak mampu nak kasik mak duit belanja yang banyak bulan ni. gaji bulan ni ciput.
takpe. yang penting, niat nak balik menjenguk mak kat sini.
*angguk angguk kepala sambil tahan sebak dalam hati*
Photobucket

mymusicYou raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... To more than I can be.. mymusic
( You Raise Me Up by Josh Groban )


muka sedih sebab kena balik ke KL dan kena drive sendiri.
pakai selendang sebab tak tahan muka kena panas. panas api neraka lagi dasyat
ah, bencilah tengok muka sendiri. hodoh!




Photobucketcerita ke-Tiga

mymusicCaramu Mencintaiku
Menjauhkan kecurangan
Seperti bintang
Yang setia pada bulan.. mymusic
( Makin Aku Cinta by Anang feat. Kris Dayanti )

hye b.
hye. u dah gi klinik?
i kat klinik sekarang ni. number giliran i, 480.
wah, ramainya?
sekarang number 475.
oh, lagi 5 orang. hmm, oklah. suruh doktor check bebetul k. i nak bersiap nak keluar dengan mak.
one hour later..
dah check ke? doktor cakap ape? teruk tak?
doktor cakap, i kena kawin cepat-cepat.
hah? ye ke? doktor cakap camtu? kenapa pulak? *blur*
entah. dia cakap, kawin cepat cepat skit dengan cik ....
cisss.. mentipu lah tu. memain lah u. opismate i sebab batuk berhari hari sekarang dah hospitalized.
kekeke. takde ape lah. doktor kasi ubat je. nothing serious. Alhamdulillah. muka merah la tu kan?
err.. i dengan mak and auntie. nanti borak lagi k. bye.
hahahaha. *ketawa jahat* bye.
isk, nakal betul lah dia ni. kekasih siapa lah agaknya? lalalala. Photobucket



5.10 pagi waktu Malaysia.

macam biasa, mak akan call untuk kejutkan aku bangun subuh sekaligus kejutkan aku untuk bangun pergi keja.

tapi, masalahnya, aku sampai sekarang pun belum tedo lagi. sejak dari aku sampai dari kampung lebih kurang pukul 6.25 petang tadi, sampai sekarang, aku masih belum berjaya membenamkan kepala aku kat katil kesayangan aku tu. hish, ni la akibatnya kalau dah asyik sangat main Red Alert. i hate u Red Alert!

bila dah macam ni, mula lah aku rasa nak pi cari Doraemon mintak pinjam mesin masa beliau. dapat la bagi aku chance untuk tedo buat sejam dua. mampus aku hari ni kalau aku ngantuk kat opis. dah la semalam bebudak opis pakat kena bambu dengan big boss pasal semuaperkaradanmacammacamhal.

ah, dari aku mengarut tak berfaedah, baik aku pi mandi, solat subuh dan bersiap ke opis. oh, mesin masa, di mana kau?

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 5:16 AM  

2 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder