Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Thursday, January 10, 2008
Merapu Meraban
01 - Meeting and Lunch @ TGi Friday, Subang Parade

semalam ada meeting and lunch kat TGi Friday, Subang Parade with all the SMC. dan ianya sangat best! walaupun pada awalnya, aku cam malas nak pergi tapi bila memikirkan alasan alasan yang aku kena menjawab ngan bos nanti, terpaksalah aku merajinkan diriku ini. and, Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.


02 - Balik Kampung

malam ni, aku akan balik kampung seekor diri. acik tak dapat cuti. sedih btol!

lepas aku habis kerja pukul 12 malam karang, balik umah kejap kat Damansara, angkut barang and terus gerak balik .

balik kampung adalah perkara rutin bagi aku. sejak aku beli kereta 2 tahun lepas, aku memang dah tekad untuk balik kampung sebulan sekali. itu memang wajib. selain rasa tanggungjawab pada mak, abah dan adik adik, ini juga adalah cara untuk aku memenangkan fikiran. walaupun aku tak ramai kengkawan kat Taiping nun, tapi aku tetap rasa bahagia. balik kampung adalah perkara yang sangat menyeronokkan. *senyum bahagia*

03 - SS2 Yang Memenatkan

Kerja di SS2 memang sangat memenatkan!

maybe lepas ni, aku akan kurang mengapdet blog. dan aku juga mungkin akan jarang melawat blog rerakan yang lain. tapi kalau ada lebihan masa, pasti aku akan melawat blog kalian. pomis!

pertamanya, bila dah kena transfer ke SS2 ni, kerja aku dah makin bertambah. exec kat sini tak cukup. cuma 3 orang aja yang tinggal. Sheila dah gi Maternity Leave selama 4 bulan, Nizam dah demoted balik to the floor (atas sebab sebab tertentu), Wai Phik dah ditransfer semula ke HQ and Bro Halimi dah brenti sebab bukak bisnes sendiri. sepatutnya, Zalia akan datang untuk menggantikan tempat Wai Phik tapi, atas alasan yang ntah apa apa tu, bulan Feb nanti baru dia akan ke sini. dan Jason pun akan ditransfer ke SS2 jugak but kena tunggu after chinese new year. dan dengan 3 orang exec yang ada sekarang, tiap satu shift, akan ade sorang exec je. kebetulan plak, sekarang ni, ramai staff baru on the floor (yang tak tahu satu apa langsung!) yang memang amat memerlukan perhatian dari kitaorang.

kedua, nampak gayanya, aku akan lebih kerap kena kerja shift petang memandangkan Jo Chan and Yvonne lebih prefer kerja pagi. dan dalam tempoh aku kerja petang tu nanti, memang jenuhlah aku nak kena turun naik dari tingkat dua ke tingkat 3 untuk tengok staff aku wat kerja. memang kurus la aku lepas ni.

ketiga, mulai tahun 2008 ni, aku dapat satu lagi tugas tambahan. aku ditugaskan untuk menyemak dan meng'approve'kan OT staff. bukan hanya staff yang ada di SS2 tapi sekali ngan staff yang berada di HQ.

setakat ni, OT Claims Public Holiday untuk Tahun Baru yang lepas, ada sebanyak 249 orang staff lagi aku blom approvekan. itu belum masuk OT Claim untuk hari ni. kompem la akan bertambah lagi beberapa ratus kan? huhuhu.. sungguh kesian kat diri aku ni. apa nak buat, kerja.. *pasrah*

ah, lantak la semua OT yang perlu aku approvekan tu. lepas balik kampung nanti, baru aku pikirkan camne nak selesaikannya. sekarang ni, yang aku tahu, aku nak balik kampung dengan senang hati. tak mau pikir apa apa kecuali nak bergembira. bila aku happy, muka pun akan nampak cantik je. hikhikhik.

aku tekad, tahun 2008 adalah tahun kecantikan untuk aku. well, as i said, i believe in beauty. and untuk tahun 2009, ia adalah tahun untuk aku bertemu jodoh. kalau dah jumpa nanti, aku mau terus kawin. dah bosan bercinta lama lama. tak bawak keuntungan apa apa pun bagi aku. kalau kenangan tu boleh dijual beli kat pasaran saham, kompem aku dah boleh kalahlah Bill Gates sekarang ni. tapi, itu hanyalah kalau.. (apa aku dah melalut ni?)

04 - Aku Yang Kacau Bilau

err.. kerja di SS2 juga wat jiwa raga aku agak kacau bilau. hakhak.. statement takleh blah btol!

ok, citanya camni. masa aku dipromoted as an exec, aku kena transfer ke SS2. but, after few months, bos request aku balik ke HQ atas sebab sebab tertentu (takyah la aku cite sebabnya). and, suddenly, aku kena transfer semula ke SS2 untuk gantikan sheila yang bercuti selama 4 bulan (maternity leave).

permasalahannya sekarang ialah, masa awal awal aku kat SS2 dulu, aku baik ngan this guy. baik as a fren je la. kebetulan, dia pun kerja kat sini gak. tapi dept bawah. aku memang jenis yang agak susah nak baik ngan orang yang baru kenal but once aku dah kenal rapat, aku senang nak bergaul ngan orang tu.

nak dijadikan cerita, masa aku dah transfer balik ke HQ, aku just terus blah camtu je. aku tak inform sesapa pun time tu. after few months aku kat HQ, bulan September lepas, aku datang ke SS2 untuk amik barang. and, aku terserempak with this guy. so, kami borak borak kejap, cita tentang perkembangan memasing, pasal kerjaya, pasal kedai makan, pasal shift and so on. masa dah nak balik tu, he asked for my phone number. as usual, kitaorang pun bertukar tukar name card.

start from that day, this guy rajin gak la sms aku. and, aku memang sangatlah tak suka sms. jadik, kenkadang je la aku reply. lebihnya tu, aku baca and delete. entah camne, ada satu malam tu, dia hantar sms yang agak aneh. he wants us to be more than a fren. isi kandungan sms tu sangatlah menakutkan aku. and since that day, aku terus tak reply langsung all his sms. lama kelamaan, dia pun senyap.

few weeks later, dia call aku. tapi, bila aku angkat, dia letak. kerap gak dia wat camtu. at last, aku ceritakan perkara ni kat Kelvin (sebab Kelvin pun kenal this guy and Kelvin adalah antara kawan rapat aku kat opis). Kelvin terus ambik telefon aku, and call this guy. kekonon menyamar yang dia tu adalah bf aku. kononnye la.. and that guy pun stop call aku since that day.

TAPI sekarang ni, aku dah berada kat SS2. tiap hari aku nak kena bersemuka ngan this guy. kalau time aku sampai opis, mesti this guy akan ada depan pintu entrance. kalau time aku duduk kat pantry, tengah makan or sebagainya, mesti this guy pun akan ada sekali. sometimes, dia akan duduk makan semeja ngan aku. huhuhu.. memang kacau bilau jadiknya aku time tu.

aduhai.. cepatlah 4 bulan ni berlalu. tak tenteram aku dibuatnya u olls! camne nak buat ni eh?


oklah, cukup aku merapu untuk hari ni. tengoklah kalau aku rajin nak merapu lagi, aku akan sambung esok, lusa atau tahun hadapan mungkin.


lalalalalala..
Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 6:07 PM  

12 Comments:
  • At January 10, 2008 at 10:45 PM, Anonymous Nem0 o0h Nem0 said…

    keje,keje jugak tp kesihatan jaga k..
    moga jumpa dgn kekasih hati thn ni..
    cpt2 kawin,cpt aku mkn nasi minyak ko.. =p

     
  • At January 10, 2008 at 11:12 PM, Anonymous Hannan said…

    babe,
    lelaki tu nak tackle u la tu babe..
    hehehe.. buat2 x paham ker
    iskh, keje u ni kan, kalau dibandingkan dgn keje PM, lebih kurang sebok n pening kepala kot? heheheh.. sabar jer la.
    mane ade keje senang..
    keje goyang kaki pon susah jugak ... goyang kuat2 sgt nanti masuk hospital jugak kan..
    hehehe...
    ape kate u x approve semua OT tu,
    sure u jadi popular kan?

    anyway, I'll be waiting for ur nasi beriani/nasi minyak next year ek dear :)

     
  • At January 11, 2008 at 12:56 AM, Anonymous cepotet said…

    pu3nemo,
    yeap, thanks nemo kerna mengingati.
    errr.. makan nasik minyak? hmm, sape yg ade kekasih la kena kawin dulu. i tengah mencarik lagi ni. or u nak i masakkan nasik minyak utk u? nak ke? hikhik.

    hannan,
    ahahaha. keje i takde la sama level cam PM but, lately ni memang bz gile. makin hari, makin bertambah lak tu. takpe, this is my rice bowl. so, i kena la buat yang terbaik. kan..?

    pasal dat guy, i mmg tahu dia nak tackle but the problem is, indirectly, i dah rejek. tapi, bila kena mengadap muka tetiap ari tu yang sedikit fenin tu. tak sanggup tau!

    hmm, nasik minyak next year? alahai, tatau lagi la. tu angan angan je dulu. hikhik. ntah ntah u dulu kot? ngeee..

     
  • At January 11, 2008 at 10:38 AM, Anonymous Wirawan Terulung said…

    merapu meraban tahap gaban ekk??
    muahahaha...

     
  • At January 11, 2008 at 10:38 AM, Anonymous eLLy said…

    hai erni.. takanan perasaan di buat nye klu camtu.. anyway selamat bercuti..

     
  • At January 11, 2008 at 12:35 PM, Anonymous nanonano said…

    SS2 tu hape?
    PS2 tau ar,
    ekkeke :p

     
  • At January 11, 2008 at 12:52 PM, Anonymous 13may said…

    wow! dah naik pangkat :D

     
  • At January 12, 2008 at 1:19 AM, Anonymous Hannan said…

    babe - x abis bercuti lagi ker ni?
    hehehe... tgk2, jodoh u ngan dat guy kot?
    mane la tau kan?
    hehehehe

     
  • At January 12, 2008 at 9:16 PM, Anonymous Chika Chika said…

    kakak, ada org tu nak leling kita. seblom diapa-apakan, mari kita lelong dia dulu. mahu ka?

    tuu..tu diaaa... yang kat atas kepala saya tu. sgt berani dia tu.

     
  • At January 12, 2008 at 11:06 PM, Anonymous cepotet said…

    Ct eLLy,
    tul tu elly. sangat tekanan tau. tapi, tetap kena kontrol macho. ihiks!

    Wirawan Terulung,
    err.. a'a kot. *senyum*

    nanonano,
    SS2 tu nama tempat sayam. lokasinya dia kawasan PJ. PS2? PS2 tu ape eh plak na? ahahhaha!

    13may,
    err.. tak. tak. saya tak naik pangkat tapi kerja saya yang bertingkat tingkat ni ha. ada rasa nak tolong ke? ngeee..

    Hannan,
    cuti? oh, cuti saya masih panjang. sampai hari selasa nanti. jangan jeles tau! huhuhu..

    errkk? with dat guy? eeiii.. tolonglah! sangat tak nak dan memang tak nak. wekkk!

    ChikaDior,
    hah? 'orang itu' nak lelong adikku? haa.. meh sini kalau berani. ada hati nak lelong adik chika. biar kakaknya lelongkan 'orang tu' kat pasar malam. tak sampai sejam, kompem laku punya. huhuhu.. *sengih jelir lidah*

     
  • At January 13, 2008 at 10:11 PM, Anonymous :: Cikgu Wiween :: said…

    apsal ko x berkenan dgn dat ss2 guy ngah? adakah beliau tidak memenuhi kriteria jejaka idaman? atau Mr F masih dihatimu.cewaahh..ayat aku skang dah lain mcm skit ngah sejak mengajar Bm ni.huhuhu

     
  • At January 15, 2008 at 4:09 AM, Anonymous cepotet said…

    -wiween-,
    err.. nape aku tak berkenan eh? sebab, hati aku kata tanak. cam iklan rokok tu. 'Katakan Tak Nak Pada Rokok'. haaa.. camtu la hati aku rasa. hikhik.

    hmm, ekceli kan win, bab feeling ni susah. aku takleh paksa dia datang and aku takleh nak halau dia pegi. kalau aku kasik 1001 alasan pun, kalau memang tanak, tetap tanak. kalau buat 1001 cara pun, kalau nak, tetap dia akan nak gak. ko paham tak apa aku type ni? hikhik. *kenyit*

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder