Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Tuesday, January 8, 2008
Ubat Memang Tak Sedap!
tadi aku dah tedo. now, aku dah bangun balik. jam baru pukul 1.19am. aku tetiba terjaga sebab teringat yang malam ni aku blom makan ubat. siot btol kepala otak aku ni. camne la dia bleh teringat eh?

lepas makan ubat, aku jadik segar bugar plak. ingat nak gi tengok tv tapi bosan plak. takde cita yang menarik langsung. rugi je pasang astro memahal. huh!

cakap pasal ubat, aku benci btol bila kena makan ubat. sangat tak suka! tiap kali nak makan ubat, mesti rasa nak nangis je. dan tiap kali telan ubat tu, aku rasa cam jibik jibik bijik bijik ubat tu melekat kat anak tekak. dah separuh botol air mineral aku telan pun, aku cam bleh rasa ubat tu melekat kat anak tekak aku. eeeeiiiiiiiii yucksss! aku menyampah la ngan ubat ni weiii. camne nak buat ha?

coklat pun aku tak suka makan. tapi, kalau aku makan, takde plak aku rasa nak muntah cam makan ubat ubatan tu. pelik sungguh aku ni. kenapa la ubat tu tak dibuat dengan perasa yang sedap sedap eh? takyah buat perasa susah susah. buat je la perasa Vanilla. aku suka Vanilla. sangat yummy! aku suka sangat. nyum.. nyum.. nyum..

sape tengok cite House tadik? pasal ibu yang tengah preknen pehtu sakit sebab janin bebi dalam perutnya tak berfungsi ngan baik. meleleh leleh air mata aku masa tengok bebi tu pegang tangan Dr House masa derang operate untuk check paru paru bebi tu. syahdu btoi rasanya. patutlah acik selalu nangis tiap kali standby jaga orang bersalin kat hospitalnya. dia kata, dia takleh tengok ibu ibu bersalin. bila aku tanya kenapa, dia mesti jawab, "terbayang camne susahnya mak lahirkan kita 9 beradik. pehtu, rasa tak sabar nak ada bebi sendiri.." adoii, aku pun teringin nak ade bebi. err.. ade sesapa nak kasik aku bebi tak? huhuhu.

aih, bosan la cakar kat beben ni. aku nak gi main sudoku la. rugi ja beli buku sudoku tebal tebal tapi mainnye tak setara mana. mahal plak tu.

oklah, bye!
Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 1:21 AM  

12 Comments:
  • At January 8, 2008 at 2:40 AM, Anonymous Hannan said…

    Babe ,
    kalau semua ubat2 atas bumi ni
    perisa sedap2... sure banyak giler kes overdose... :)
    u makan ubat ape tu malam2?
    xkan dah kene darah tinggi kot muda2 remaja ni?
    hehehhee...
    nitey2
    have a great day tomorrow

     
  • At January 8, 2008 at 3:14 AM, Anonymous cepotet said…

    hannan,
    ubat sedap la buat semua orang cepat baik. kalau nak overdose tu, lempang je mereka. huhuhu..

    ubat ape? bukan ubat untuk darah tinggi. ni ubat untuk jadik sihat dan bulat. ahaks!

    nite. have a nice day too. *wink*

     
  • At January 8, 2008 at 3:27 AM, Anonymous Hannan said…

    hehehe, babe, kalau ubat sedap nanti.. semua orang nak sakit sbb nak makan ubat yang sedap...
    hehehe..

    owh, semoga sehat dan kuat

    p/s minum Milo jer la... perasa coklat tu !

     
  • At January 8, 2008 at 1:17 PM, Anonymous nanonano said…

    " aku pun teringin nak ade bebi. err.. ade sesapa nak kasik aku bebi tak? "

    kes ni boley kite rumuskan sbgai kes WAJIB kawen.

    sekian,
    :p

    p/s : ha ahh erni,
    ubat sgt xsdp, tambah2 lg, jamu, tea slimming ke,
    yekkss.. dah ar pahit,
    bau ubat2 herba tu..
    ya ampun !
    cube letak perise ayam goreng mekdi ke,
    ye dak??
    lallalallala~

     
  • At January 8, 2008 at 1:46 PM, Anonymous sejuk said…

    sejuk boleh bagi bebi..hahah mau ker? miahahahaha

     
  • At January 8, 2008 at 3:26 PM, Anonymous chot said…

    alamak..aku bole miss cerita house tu pasal balik lewat...

     
  • At January 8, 2008 at 4:00 PM, Anonymous farah.diana said…

    uhuhu.. dedulu i pun susah la nak makan ubat. i mean time kecik2 dulu la.. pastu my abah sumbat tablet or pil tu dalam pisang sket pastu dia suruh i telan pisang tu. tapi pisang tu sikit je la, kalau telan pisang sebijik mau innalillah.. huhuhu

    u nak bebi erk erni? huhu. i pon nak. x sabo nak tawen. huhu. nak tawen. nak tawen.

     
  • At January 8, 2008 at 10:14 PM, Anonymous AKO said…

    psstt akak pun dari kecik x suker makan obat.. satu je jalan penyelesaian akak, tiap kali makan obat, akak make sure akan minum ngan air manis... ehhehe...


    *pstt konpom pasni akak dapat penyakit kencing manis...*

    warghhhhhhhhhh

     
  • At January 9, 2008 at 12:59 AM, Anonymous cepotet said…

    hannan,
    ehehehe. tapi kalau ade ubat, sume orang akan jadik sihat. kan.. kan? ahaks!

    hmmm, milo? ai kureng skit ngan milo plus ubat ni mmg WAJIB makan atas sebab sebab kesihatan. *peace*

    nanonano,
    hakhakhak. WAJIB kawin eh? insyaAllah.. 2009. ngeee..

    memang ubat tak besh! mencik!

    sejuk,
    bleh kasik bebi? u nak kena rotan eh? haipp!

    chot,
    lehai.. ko miss ke? besh tau! nape tak tunggu ulangan? aku pun tgk ulangan je.

    flinty.farah,
    pisang? makan ngan pisang eh? hmm.. i tak suka pisang. plus, kena makan ubat tu tiap ari. takkan nak beli pisang tetiap ari. kalau simpan lelama, nanti busuk. :(

    tawen? bila nak tawen ni farah?

    'ako'
    ahahaha! kencing manis eh. sabo je la. mintak mintak jangan la kak eh.

    hmmm, minum air manis takut ubat tu tak berkesan. sesia je makan kang. huhuhu..

     
  • At January 9, 2008 at 11:14 AM, Anonymous farah.diana said…

    laa. tak suka makan pisang? i suka giler makan pisang. tapi i tak suka and tak makan goreng pisang. huhu..

    tawen? huhu. insyaAllah. soon. soon. u kena kawin dulu sebab u kakak. i adik. xleh langkah bendul. x baik. haha

     
  • At January 9, 2008 at 3:53 PM, Anonymous hUmmY said…

    erni ske cite house gak ke?

    hahaha!

    same la!

    sme sizen ade!

    :))

    tp mmg bes gile episod tu!

    touching!

    membuak2 naluri keibuan kan?

    nak nanges bile tgk bebi tu pgang tgn dr house!

    T_________T

    gara2 episod ne..

    sy telah menghasot cik chacha utk mendonlod!

    :))

     
  • At January 10, 2008 at 1:38 PM, Anonymous cepotet said…

    flinty.farah,
    pisang i makan. just tak suka sangat. cam lembik. bleh? ahahaha.

    aiks? i kawin dulu? kalau camtu, kena tunggu tahun 2009 k. itu tahun i carik jodoh. ngeee..

    hummy,
    yeap! sangat suka. nak.. nak. plsss?
    chacha dah donlod ke blom? ai nak yunk!

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder