Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Wednesday, January 2, 2008
Raksasa Jadian

tajuk takde kena mengena ngan cakaran kali ni. sila abaikan.

gambar ni bertujuan untuk menjeleskan zura & cik su.
hakhakhak
*kenyit mata*



hari ini adalah hari kedua dalam tahun 2008. dan hari ini, aku terasa ingin mencakar panjang panjang. dah lama rasanya tak mencakar panjang panjang. tapi semuanya bergantung pada kemampuan aku. kerna, aku ni selalu hangat hangat taik ayam aja. bila dah lama mencakar, mula la otak aku jadi tepu. terus tatau nak cakar apa. biasalah, cepotet.. *sengih jelir lidah*

ok, mari kita ke cakaran yang seterusnya.

MEETING WITH DA' BOSS

aku pun tak sure apsal bos aku arini mood cam baik dua tiga macam. selalunye, muka tu semacam je. maybe pasal bonus yang bakal tiba ujung Jan nanti kot. plus, pencapaian yang membanggakan from dept aku dibawah pimpinan dia. agaknya, itu la sebab sebabnya. lantak la bos.. nak senyum ke, nak hepi ke, janji bonus kitaorang jangan lupa ek.

and harini, hari pertama aku masuk kerja dalam tahun 2008. dan aku pun masuk kerja dengan mood yang tersangatlah baiknya. senyum je sepanjang masa selama 9 jam waktu kerja. dari mula masuk, sampai la dah nak balik. pelik gak aku ni kan? maybe sebab dah 5 hari cuti buat otak aku bebetul fresh. tu yang rasa seronok je nak keje. walhal, takde la seronok mana pun sebenarnya. hakhak.

tadi masa meeting, bos dah confirmkan nama aku untuk ditransfer ke SS2 sampai bulan Feb. aku kena gantikan sheila yang akan go for maternity leave selama 4 bulan. but, after Feb, aku akan balik semula ke HQ and Jason plak akan ke branch. kira cam rotation gak la. tapi, apsal kena wat camtu? tak ke nyusahkan namanye? satu, kena dapatkan alarm code from security dept. kedua, kena dapatkan access untuk pintu masuk SS2. ketiga, kena uruskan pasal locker di SS2 and di HQ. dan keempat, kelima, keenam dan kebeberapa banyak lagi benda kena buat. aih, camtu la management. sungguh pancaroba.

apapun, aku ok je kalau kena based kat memana. before this pun, aku dah penah keje kat SS2. furthermore, aku dah bosan ngan politik di HQ. sangatlah meluat!

the most important thing is, sekarang ni aku tengah tergedik gedik nak tunggu apa gift yang kitaorang akan dapat atas pencapaian 2007 lepas. cam tahun 2006, every staff dapat iPod Nano. dengarnya, tahun ni, maybe company nak kasik PSP, di mana aku sangatlah tak setuju coz hadiah PSP aku dulu pun blom guna lagik. and dengar kata plak, nak kasik PS3 di mana aku juga tak berminat langsung nak guna. dan ade jugak yang cakap nak dapat HTC phone di mana aku rasa sangatlah tidak logik coz every 2 years, staff memang akan dapat voucher sebanyak RM1k untuk beli henpon baru. so, sama samalah kita tunggu ya!


PEREMPUAN GILA DARI NERAKA

tadik, masa kat opis, I received sms from cik su. "perempuan tu memang gila!"

wut? dia wat hal lagi? wat hal apa la plak kan? so, ati aku pun dah jadik tak sedap. terus call cik su but takleh nak cakap banyak coz aku quite bz on that time, ramai staff tengah kerumun aku plus cik su pun sounds cam bz. so, we end the call and after balik kerja, aku terus singgah ke Taman Tun jumpa cik su and zura.

kebetulan, masa aku sampai, both of them baru nak kuar ke balai polis. nak buat report bout that perempuan gila atas tuduhan pecah masuk rumah. haa, hambik kau! ingat kitaorang tak brani sangat.

selama ni, kitaorang banyak sangat bersabar. terutamanya zura. kalau ngan aku, agaknya dah lama perempuan gila tu jadik lempeng hangus. takde kesedaran sivik langsung. so now, enuff is enuff. kalau nak lelebih, tahu la padahnya.

just now, masa polis datang periksa rumah, aku dah balik. rugi btol. kalau tak, dapat kenalan ngan abg polis. *gatai*

tapi, mejar tu dapat gak cakap ngan this crazy woman thru phone. and masa mejar tu tanya, boleh dia kata, dia just nak amik Al-Quran. hellooooo.. bleh tak jangan nak tunjuk baik? satu lorong dah tahu bout ur attitude la. sengal nye minah. aku sangat benci kau!


MR F


okay, this entry spesel untuk mereka mereka yang ingin nak tahu lebih lanjut bout Mr F. pada yang tanak tau, takyah teruskan pembacaan. mekasih.

hmmm.. after aku bitau 'dia' yang aku tak ready nak kawin and i told him all the reason why i tak ready, dia pun senyap kejap. aku sebenarnya, sangat tak reti nak cakap and nak kontrontasi ngan dia bout this thing. masa tu, memang sangat sedih. teramat sedih. on that time, i really appreciate dengan moral support yang aku terima from mak, adik adik serta all my bebeh. terharu sangat. thanks you so much sume!

tapi, aku tak salahkan dia pun. maybe dia pun kecewa kot. sebab, after 5 years dia tunggu, akhirnya, jawapan aku camtu. walaupun dalam tempoh 5 years tu, hubungan kami selalu on off, on off. but everytime aku try to have a relationship with a new guy and 'dia' pun try to have a new gf, kami still akan bersama semula. maybe the chemistry between us is there. maybe..

opah and all my auntie pun bising. sume seems like salahkan aku becoz aku rejek dia nye propose. semua kata aku jahat. abah plak, ok je. abah kata, kalau aku setuju, abah no hal asalkan aku kahwini lelaki yang baik yang boleh jaga aku. mak plak kata, semuanya mak serahkan kat aku je. yang penting kebahagiaan aku. mak kata, mak nak sume anak anak mak bahagia. tu je dah cukup membahagiakan mak. oh, alahai.. kalaulah keputusan tu senang dibuat. dah lama aku kawin kot. kan beben kan?

and now, kami still baik. kenkadang, kami bual bual dalam phone. and kalau dia balik Malaysia, kami akan jumpa. but, as a fren je. dia pun, tengah try cari jalan. cari jalan lupakan aku and aku pun sama. sometimes, rindu gak nak jadik cam dedulu balik. cuma, biar je la masa yang tentukan.

dia pun baru nak bina kerjayanya after beberapa kali 'jatuh' and aku pun, baru nak 'merangkak' dengan life aku. so, biarlah memasing penuhi impian tu dulu.

and paling aku sedih bila dia cakap, "u tanak kahwin ngan i sebab i tua and u takut i tinggalkan u becoz of my cancer rite?" aduh, sedih sangat. kalau la u tahu apa yang ada dalam hati i ni, mesti u tak cakap camtu kan dear?

and till today, aku masih lagi baik dengan Mr F but aku rasa mak dia pun tengah sebuk carikan pengganti kot. maaf auntie. Na tahu auntie frust ngan keputusan Na ni. maafkan Na..

tahun 2008 ni, aku dah tekad. aku nak try to open up myself to a new relationship. and kalau dah memang ditakdirkan aku ngan 'dia', tetap kami akan bersama gak. insyaAllah. aku dah tanak lari lagi dalam apa pun masalah yang akan datang. as my mum said, if you're a runner, how long can u run? heh.. *mengeluh*


lagu pertama dari Mr F masa bebaru berchenta dedulu..

Song : You're My Everything
Singer : Santa Esmeralda

You're my everything
The sun that shines above you
Makes the bluebirds sing
The stars that twinkle way up in the sky
Tell me I'm in love

When I kiss your lips
I feel the rolling thunder to my finger tips
And all the while my head is in a spin
Deep within, I'm in love

You're my everything
And nothing really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes

You're my everything
Forever and a day I'm need you close to me
You're my everything
You never have to worry, never fear, for I am near

For my everything
I live up on the land and see the sky above
I swim within her ocean sweet and warm
There's no storm, my love

You're my everything no nothing really matters
But the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes,

You're my everything
Forever and a day I'm need you close to near
You're my everything
You never have to worry, never fear, for I am near

When I hold you tight
There's nothing that can harm you in the lonely night
I'll come to you and keep you save and warm
Yet so strong, my love

When I kiss you lips
I feel the rolling thunder to my fingertips
And all the while my head is in a spin
Deep within
I'm in love



Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 11:06 PM  

18 Comments:
  • At January 3, 2008 at 3:50 AM, Anonymous Hannan said…

    erni, mcm pernah ku lihat gambar di atas itu.. tapi di blog mana ye??? musykil..
    hehhee.. u ni, skali update blog, siap satu chapter novel ek?
    hahaha.. kalau u x nak ps3 tu nanti, pas jer kat I occay. I bayar half price.. heheh. kire hadiah graduation la. Lagipon ps3 skarang mmg x laku giler. sama2 untung la ni kan?
    Mr F tu ade cancer ape awak?
    hehehe.. bz body la pulak...
    n siapakah perempuan jahanam itu?

     
  • At January 3, 2008 at 5:57 AM, Anonymous Heartless Devilish said…

    sapa pompuan giler ituh?
    bekas hosmet anda ke?
    abt the Mr F...
    erni...give urself & himself a chance..
    akak sentiasa mendoakan kebahagiaan kamu...

     
  • At January 3, 2008 at 9:01 AM, Anonymous Miss Su said…

    mmg pompuan tuh GILE
    nnt nk upload gamba die kt tenet, WANTED!!!
    pecah msk umah org pastu pecut ngn kete, sib baik xsmpt amek pape.

     
  • At January 3, 2008 at 10:51 AM, Anonymous nanonano said…

    halaaa..
    nape citer pompuan giler tu cam tergantung,
    nk tao dr awal,
    citer ar, citer arrr agi
    :D

     
  • At January 3, 2008 at 11:04 AM, Anonymous farah.diana said…

    ha'ah la erni. farah pun nak tau ape citer pompuan gilers tu. citer la citer la. huhu.. (saje je buat2 kepoh)

    And about Mr F (even erni x mintak pendapat pun, saje nk kasi opinion) ni mak farah la cakap kan.. kalau kita nak gila2 pun.. xde jodoh, x kawin jugak. kalau kita sangat2 taknak gila2 pun, kalau tu mmg jodoh kita, kawin jugak.. ni semua kerja Tuhan.. kalau kita asyik memikirkan kerja Tuhan, nanti kita gila. yang penting usaha+tawakal. chewah..
    mcm motivator la plak eks. huhu
    take care erni

     
  • At January 3, 2008 at 11:26 AM, Anonymous 13may said…

    iyea la...citer pompuan giler tu bercelaru sikit....

     
  • At January 3, 2008 at 12:47 PM, Anonymous cepotet said…

    hannan,
    eheheh. i kalau sekali menaip, susah nak brenti. dan, inilah hasilnya. hikhik.

    hmm, ps3 tu? huhuhu. tatau lagik dapat ape. tgk la camne. i tak suka ps3!

    Mr F kena kanser tulang. still berubat lagi skrg ni. and perempuan jahanam tu adalah perempuan gila dari neraka. hakhakhak.

    dia ex-osmet i dulu. tak sangka dia sejahat tu. i hate her!

    heartless devilish,
    yeap, btol tu kak. pompuan gila tu dulu ex-osmet erni. dia dah melampaui batas!

    Mr F? thanks kak, insyaAllah. same to u too. *kenyit*

    suraya abu bakar,
    ahahahaha. kamu ade ke simpan pic dia? kalau kita, JIJIK nak simpan pic orang camtu. huhuhu.

    nanonano,
    hikhik. ok, ok. nanti erni apdet. insyaAllah k?

    flinty.farah,
    ahaha. ok, ok. later i apdet lain.

    thank you so much dear for the advice. really appreaciate it. *senyum*

    13may,
    oh, ye eh? hmm.. takpe. nnt erni akan buat edited version or i apdet untuk next entry. insyaAllah..

     
  • At January 3, 2008 at 1:40 PM, Anonymous cepotet said…

    hannan,
    i rasa u penah tgk pic kat atas tu dalam entry i bulan december lepas. i snap pic lilin. :)

     
  • At January 3, 2008 at 3:07 PM, Anonymous Miss Su said…

    ellooo bebeh, kite xsmpn gamba die ok...zura de!
    kite xpenah pn kwn ngn die eeeeeeeeeeeee ORG GILE!!!

     
  • At January 3, 2008 at 5:08 PM, Anonymous cepotet said…

    suraya abu bakar,
    ahahahaha. bagus.. bagus.. jangan kawan ngan orang gila. karang kita yang gilak.

    bebeh, arini polis datang lagi ke? kul brapekah? kamu ok tak ni? kita keje malam je this week. jumpa sabtu nanti k?

     
  • At January 3, 2008 at 9:12 PM, Anonymous :: Cikgu Wiween :: said…

    Angah.ko dah tunaikan janji.*wink* kan aku dah ckp, ko mmg kwn yg baik.hehe tp ko mmg x patut ah ngah (menunjukkan muka singa lapar tertelan ubat gigi)! Dear, i think u should have said "Yes" when he proposed to u.(sambil tunjuk muka arnab lapar carrot kat angah)Instinct aku mengatakan Mr F adalah jodoh ko lah ngah.Insya'Allah ada lah tu.Jgn jd mcm aku yg lebih parah ni.7 years on & off akhirnya aku tawar ati..mcm mana tu ngah? lg parah kan aku??? Aku doakan ati ko terbuka semula utk Mr F ngah.:)Cuma mcm kata ko,biarlah masa yg menentukan.Lama dah ke dia kanser tulang? Sian gak kat dia yek..

     
  • At January 3, 2008 at 9:34 PM, Anonymous cepotet said…

    -wiween-,
    tau pun. ha, aku dah tunaikan janji ni, takkan takde adiah? kasik la prezen besar besar skit yea. hakhak.

    hmm, pasal Mr F tu. entahla win. banyak benda gak yang jadik. tapi, takleh la aku nak citakan sumenya kat sini kan? tak sesuaiii u olls. *kenyit*

    hmm, since last year. pelik gak, sebab benda tu kena after dia brenti rokok.

     
  • At January 3, 2008 at 11:23 PM, Anonymous :: Cikgu Wiween :: said…

    That's life kan Angah.Ada org ada kelebihan kat something but ada kelemahan kat something else. Tu semua takdir Dia kan.:)

    Aku skrg sgt kering hati lah Angah. I know it's hard for u to believe this but it's the truth. My heart is empty. No space for a lover anymore lah.What can i do eh?

     
  • At January 3, 2008 at 11:29 PM, Anonymous cepotet said…

    -wiween-,
    hurrmm.. nape camtu win? u have to give a chance to urself. jgn kenang sangat kisah lama. walau apa pun jadik, life must go on. takmo sesedih eh?

    ko mintak pendapat aku ttg ni sume, mmg la aku sangat tak pandai. aku sendiri pun biol biol je. apa kata ko tanya Dr Hannan tu. dia bakal doktor. huhuhuh..

     
  • At January 4, 2008 at 3:19 AM, Anonymous hUmmY said…

    wohoo~

    ape kes ngan pempuan tu?

    tatao ujung pangkal!

    :|


    about mr F..

    watla istikharah!

    tp time tu kne btol2 tnang x pk pape!

    n ade baeknye wat byk2 kali!

    papepon...

    byk2 bedoa!

    muah!

     
  • At January 4, 2008 at 5:07 AM, Anonymous cepotet said…

    hummy,
    ape cite pompuan gila tu? alaa, biasalah. kes tak puas ati pehtu pecah masuk umah. mcm mcm cite dia tu. meluat dah nak cite pasal dia.

    pasal Mr F tu lak, thanks dear. insyaAllah, hati dah tenang nnt, i buat istikharah. *kenyit*

     
  • At January 5, 2008 at 8:59 AM, Anonymous Ummi said…

    my lil bro dah lame ngidam PS nih but yela, mcm mama kate, it's a luxurious item yg x penting. hehehe!

    arwah abah penanh janji nk belikan dia PS... but well... x sempat nk ditunaikan. so i made a promis to myself to get him one satu hari nnt :)

    ape citer pempuan gile dr neraka neh? curious2...

     
  • At January 5, 2008 at 2:13 PM, Anonymous cepotet said…

    ummi,
    oh, dia pun suka eh? budak lelaki memang suka kot. opis i ni, sume budak laki dok begging suruh i jual PSP i kat derang. penat nak layan.

    pompuan gila from neraka? hakhak. later i cite la. ramai sangat tanya.

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder