Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Sunday, January 20, 2008
Kembali PadaMu
aaaachummm! *bersin*

sejuk la sini. sekarang kul 1.57am. aku baru tersedar dari tedo. amik blanket, bungkus diri and terus terpacak depan pc. kuikuikui..

ikutkan ati, malas gak nak bangun. tapi mengingatkan janji aku kat acik nak tolong dia wat surat resignation letter, aku gagahkan gak diri ni bangun. oh ya, acik @ Erni Suhaila dapat offer keja kat Sunway Medical Centre.

awalnya, acik cam nak tolak offer tu. alasannya sebab jauh. puas aku pujuk, nasihat, marah ape segala bagai, baru la dia setuju nak accept the offer. masuk kali ni, ini adalah kali ketiga Sunway Medical Centre panggil dia untuk offer keja. hangin aku kalau dia rejek offer kali ni. aku siap cakap lagi, kalau dia rejek gak offer kali ni, jangan harap lepas ni aku nak dengar sume cite cite pasal all the hindraf kat klinik dia sekarang tu. sakit hati tau!

aku bukan marah acik. just, bila dia cita perangai all the hindraf kat klinik dia sekarang, aku jadi sakit hati. aku pantang kalau orang sentuh my family. mula la telinga ni berasap je. tapi, apa sangat yang aku boleh buat pun kan. as a sister, aku kasik nasihat je la. tapi kalau dah selalu sangat adik aku kena buli, aku pun naik hangin. kalau aku jadi acik, mmg dah lama aku blah. dah le gaji ciput. huh!

bayangkan, kat medical centre yang acik keja sekarang, apa yang dia dapat? antaranya..

  • keje shift tapi takde elaun shift. kalau pagi, masuk kul 7 pagi, balik kul 2 petang. kalau keje petang, masuk kul 2 petang, balik kul 9 malam. and, sejak bulan 10 tahun lepas, acik dipaksa keja petang untuk selama lamanya. sebab, ada sorang nurse tinted yang sorang tu rekues nak keja pagi sepanjang hari sebab petang dia ade amik kelas bakery. pehtu, yang management bleh pi approve plak. lagi plak. minah tinted tu b4 this dah penah resign. pehtu, mintak keje balik. gila btoi!
  • disebabkan medical centre tu dimiliki sepenuhnya oleh semua geng tinted, maka geng geng tinted jugalah yang akan boleh naik pangkat. baru baru ni, ada sorang sister resign, so sepatutnya ade la sorang chinese girl ni yang patut replace tempat sister tu. tapi, management gi replacekan ngan sorang lagi minah tinted yang takde pengalaman like the chinese lady tu. ada ka patut?
  • baru baru ni, acik apply annual leave sebab nak ikut aku balik kampung. tapi, management rejek dengan alasan, dema tak cukup orang untuk sementara waktu ni. ok, acik paham. pehtu, untuk Feb punya, acik apply lagik. pun rejek gak dengan alasan yang sama. tapi, the other nurse yang tinted ni apply, approve la plak. bila acik tanya, alasannya, minah tinted tu mmg urgently need to go for annual leave. and kalau acik insisted nak gak gi annual leave untuk balik kampung, acik kena kasik bukti resit perjalanan balik. cth: resit tol or tiket bas. gile ke ape? kalau balik ngan aku, memang takde la tiket bas sebab kitaorang akan balik naik keta. resit tol segala pun takkan ade nye. zaman orang dah guna smart tag lagi nak suruh bayar tol guna resit ape segala. ngok ngek nye klinik!

tapi kalau kat sunway medical centre, antara beberapa kelebihannya,
  • keje opis hour. cuti sabtu and ahad. aku tau acik tak suka sebab dia prefer keja shift and cuti kalau boleh, dia suka cuti yang tak menentu cam aku sekarang ni. tapi, yang bagusnya, ada elaun untuk perjalanan and basic kat sini pun lebih tinggi.
  • actually, isu kaler kaler kulit ni, semua company pun ada. cumanya, semua orang tahu tentang sunway medical centre ni. jadik, kalau ade kaler kaler pun, takde la seteruk tu kot.
  • tentang annual leave segala bagai, aku takleh nak komen la kan. sebab acik pun blom start keja situ lagi. tapi, harapnya takyah la dema ni kasik alasan bongok bongok kalau nak apply annual leave. sungguh tak ada logika tau dak!
oklah tu. malas aku nak komen banyak sangat (rasanya dah banyak gak la tu aku komen kan?) tempat keja acik aku plak yang lelebih. hehehe..


KATIL OH KATIL


balik kerja tadik, aku terus pi ronda ronda kat kedai perabot yang ada kat area damansara ni. saje nak survey dulu. ade la satu set katil ni yang aku berkenan. tapi, dalam banyak banyak kedai, ada satu kedai je yang aku rasa murah. pehtu, penghantaran percuma. lagi la wallah kan?

korang rasa, ok tak kalau aku amik katil jenis camni? dah le kaler pink. ai laik!

KAMERA

cakap pasal duit bonus, memang banyak gak benda yang aku plan nak beli. lagipun, aku ni punyai satu perangai buruk. perangai tak sabar.

kalau aku nak satu benda tu, terkinja kinja la aku nak beli time tu gak. kalau kata aku terjaga tengah malam pehtu aku rasa cam nak beli kamera, time tu gak aku rasa nak gi kedai untuk beli kamera. sib baik One Utama atau The Curve tu tutup pukul 11 malam. kalau kat 7-11 nun ada jual kamera apa segala bagai pun, silap silap aku sanggup gi beli tetengah malam buta. camna nak ilangkan perangai buruk camni eh? ada petua ke?

sebut isu kamera, aku sekarang kan takde kamera. so, demi nak buang perasaan hina yang ada sekarang ni, aku dok sebuk buat perkiraan nak beli kamera dengan duit bonus kali ni. sebelum ni, aku penah mintak nasihat dari incik ni pasal kamera. and dia suruh aku beli IXUS.

aku tanya pendapat incik ini dan gadis ini pun, mereka cadangkan IXUS. oh ya, mereka berdua ini adalah ex-schoolmate saya. *peace to muaz & ima*

tapi, korang tau la kan. aku ni jenis degil nak mampus. kalau sume pakat dok kata IXUS bagus, aku ni tetap gak dok pandang kat kamera lain. lastnya, aku jatuh chenta ngan kamera ini.

dan sebab utama aku berminat dengan kamera tu adalah kerna kaler pinknya. sungguh menggugat jiwa ok.

apa pendapatan kalian? kasik la seberapa sikit idea untuk gadis yang belum mumayiz seperti aku ini.

apa? nak hadiahkan aku? oh, mekasih! *perasan*


I'm going to oversea for my business trip. I'll be back at the end of Feb. Sorry, can't celebrate your birthday as what I’ve plan. Maybe we can meet up after that ya. Take care and gonna miss u.

ngah menaip entry ni, received sms di atas from my fren. oh, alahai.. *sigh*

ya udah deh. malas mahu melayan perasaan jimba jimba ini. mari layan ini lagu. sangat besh. suka dengar suara pongky. walaupun beliau ngak ensem tapi suaranya syok. ahaks!




Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 1:57 AM  

16 Comments:
  • At January 20, 2008 at 6:53 AM, Anonymous Hannan said…

    wah, kalau begitu ceritanya... baik la tukar tempat keje dengan kadar yang segera yer..

    x yah dah nak susah2 pening2 kepala pikir mende2 camtu
    hhaha.. ade ke die panggil tinted... that's a new one for me :)

    wah... katil tu ... cantik tu... ni mesti dah kene angin nak kawin ni :P

     
  • At January 20, 2008 at 9:20 AM, Anonymous cepotet said…

    hannan,
    see, u pun cakap camtu. i pun pelik nape my sista leh tahan.

    tinted? ahahaha.. itu derang takkan paham. sebab tu guna. hakhakhak.

    katil tu contoh je. i nak beli yang lebih kurang camtu. lawa tak? :p

     
  • At January 20, 2008 at 9:32 AM, Anonymous Pencarut Keji said…

    woh.. bunga... aaa.. comel sungguh!

    btw..

    di malaysia ni.. rasisme still tebal.. ;) tak leh buat ape2.. masing2 nak jage keturunan dorang membiak dengan sehat! :D

     
  • At January 20, 2008 at 9:48 AM, Anonymous cepotet said…

    pencarut keji,
    cumel kan beliau. *senyum*

    hmm, membiak dengan sihat konon. nyampah ngan geng geng cam gini. pi la balik negara memasing. huh! *emo*

     
  • At January 20, 2008 at 10:35 AM, Anonymous Lily.Lulu said…

    ai suggest .. acik amik offer kat sunway tuh. much more better walaupun tak dapat nak keje shift. memang botoi keje shift mmg senang nak ejas2 cuti ... macam keje kita jugak la skang nih .. nak settle kan macam2 perkara time weekdays paling senang .. weekend kerja pun relax .. huhuhuh ~ lebih baik amik offer yg diberi dulu dari jiwa dan raga terseksa dek tinted2 itew .. memang dasar warna betol kan. kalau dah i tuh .. dia tetap huruf i jugak .. mana nak kasi muka kat kita melayu nih ..

    bab katil pulak .. ai like laa cepotet !!! sangat ske !!! pink is my fav kaler too ...

    jadi ape lagi .. beli lah katil kaler pink beserta pink kaler kamera itew

    ;)

    oopss .. sorry banyak bebel pulak. hihihi~

     
  • At January 20, 2008 at 10:37 AM, Anonymous eL said…

    kamera sony tu mmg giler comel. ngan kalernya pink ituk. bebarang sony byk yg 'comel' kan?

    yee kita yg wanita neh slalunya TERgilerkan n lebih TERpengaruh ngan kecantikan luaran berbanding ngan kualiti dalamannya. tak dinafikan eheh

    tapi betol gak.. kalo ikot ke'besh'an menyeluruh.. canon IXUS mmg lagik BAGUS dr sony cybershot tu..

    ape2 pon.. its up to you. rembat je !

    /me idamkan DSLR skang neh :P

     
  • At January 20, 2008 at 11:02 AM, Anonymous cepotet said…

    lily.lulu,
    yes, tepat sekali opinion u tu. better just grab the offer dari tanggung seksa wif all the tinted tu kan. mekasih.. mekasih..

    oh, yew pun suka pink? besh, besh! sangat cumel kan. ahaks!

    ok, ai akan pilih katil tu. kamera tu, i kena tengok dulu functionnya.

    takpe, bebel bebanyak pun ok. ai laik.. :p

    lindosh,
    a'a, btol. bebarang sony sumenya sangat cumel belaka. ai suka sangat!

    wah, DSLR? rembat la satu dosh. dasyat gak tu. pehtu jgn lupa snap my pic tau! :p

     
  • At January 20, 2008 at 3:43 PM, Anonymous :: Cikgu Wiween :: said…

    Angah, katil tu sgt comel.ko beli je ngah.nanti ko jd mcm Barbie girl..hehehe comei!! ;)

    And the camera..aku juga berkenan dgn camera itu.if ko rembat 1, ko rembat 1 utk aku yea.hehehehehehhe :P angah baik..kan kan kan..

     
  • At January 20, 2008 at 3:54 PM, Anonymous cepotet said…

    -wiween-,
    eheheh. yeap! aku pasti akan membelinya. tapi agak mahal juga la. huhuhu..

    lawa tak? or aku patut beli IXUS je eh? any idea?

     
  • At January 20, 2008 at 4:06 PM, Anonymous :: Cikgu Wiween :: said…

    mahal sgt ke ngah? brp riban??

     
  • At January 20, 2008 at 8:34 PM, Anonymous cepotet said…

    -wiween-,
    katil tu? hmm, dalam rm1100 je. tapi puas ati kot.

     
  • At January 20, 2008 at 10:31 PM, Anonymous Nem0 o0h Nem0 said…

    tul ker IXUS lbh bttr dr sony cybr tu..

    aku pun konpius ni..
    sgt comel seh kamera tu,mmg ingt nk rembt satu hujg bln ni..

    p/s: suh jek ur sis blah.. x guba keje kalau tertekan..!

     
  • At January 21, 2008 at 1:34 AM, Anonymous cepotet said…

    pu3nemo,
    tatau la nemo. ramai cakap camtu. tapi yang penting, kamera itu mmg tersangatlah cumel! ai laikk..

    wat nak rembat ujung bln? untuk saya ke? mekasih.. :p

    hmm, yeap. my sista dah agree nak accept the offer. syukur. :)

     
  • At January 21, 2008 at 7:48 AM, Anonymous tiffany said…

    shieda gune sony camera, T33... bli sbb time tu nilah camera plg cun n sexy sbb slim-mlim ajee... but then frankly mmg the quality not tat good la... sony nye design n cutting mmg cun but sumtimes they din capture like wut we deserve... IXUS tu my fren gune... pic die cam best ajee...

    n that pink bed... i wish i could have it n lay my spine on it... pretty gorgeous n so girly....

     
  • At January 21, 2008 at 11:40 AM, Anonymous farah.diana said…

    erni,
    bagus ler ur sis dah accept job offer tu, way better la than the old place yg penuh tinted ppl. huhu

    and the bed, katil tu bagus. divan bed mmg kukuh. my old bed dulu (tp single la) my dad beli mase i was in form 2. sampai sekarang ada lagi katil tu, bayang ah bape tahun pakai, dgn size body i yg kiut ni. ngehehehe ;)

     
  • At January 22, 2008 at 4:18 AM, Anonymous cepotet said…

    tiffany,
    oh really? alahai, hancur punah harapanku utk memiliki Sony itu. kang kalo beli nyesal le plak kan. *sigh*

    katil pink tu, aritu gi tengok dah abis. ngah menahan kesedihan ni. huhuhuhu..


    flinty.farah,
    ehehehe, a'a. dia dah accept but now dia ngah sedih la plak. adoii, tak paham anak gadis skrg ni. eceh, cakap like the mak mak. *sengih*

    wow, still ada? tu la, Mr F yang cadangkan i beli divan bed. insyaAllah, nanti i beli jenis divan gak. thanks dear!

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder