Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Thursday, January 17, 2008
Hari Yang Baik


hari ini aku hepi sangat.
(walaupun tadi pagi aku mengantuk cam nak mampos kat opis nun!)


ok anak anak. semua sila duduk diam diam. cakaran kali ni, mungkin panjang, mungkin juga pendek je. semuanya bergantung kepada kepantasan jari aku mencakar serta bergantung kepada memori kepala otak aku sama ada masih ingat lagi ayat ayat yang ingin ditaip.

dan demi untuk mengelakkan memori kepala aku menjadik semakin lemah seperti sailormoon yang kehabisan bateri enegizer, marilah kita teruskan cakaran kita ke topik yang sebenar.

lai.. lai..

KAMI DAH BAIK

yeay! akhirnya aku ngan eric dah baik. nak tau camne boleh baik? sebab aku la kami baik. al maklumlah, aku kan baik. huhuhu.. *perasan*

tadik, lepas abis kerja, aku gi singgah secret recipe. dari semalam sebenarnya aku dah plan untuk belikan iera and kelvin tiap sorang one slice kek from secret recipe sebagai adiah besday derang yang lepas. sorry geng, itu je yang aku mampu setakat ni.

ntah camne, kepala otak aku yang sungguh bergeliga ni pun laju je berfikir supaya aku beli lagi another one slice untuk eric sebagai tanda minta maaf. memang kalau ikutkan hati, bukan aku yang salah pun. but, kalau sorang tak beralah, mesti kami akan terus terusan bermasam muka. dah la kitaorang sama sama exec. pehtu, kerja dia, aku kena buat. kerja aku, dia kena buat. so, demi kerjasama sejagat, niat aku untuk berbaik baik tu pun terus meluap luap.

abis kerja kat SS2, terus aku meredah jammed ke HQ di Shah Alam. sampai kat opis, i rasa seperti artis tau! ramai staff kerumun tanya mana aku pergi. alahai, derang takkan tatau lagi yang aku dah transfer ke SS2. masa ni, baru la rasa cam dihargai. terharu mak! (aih, tak abish abish perasan aku neh kan) ahaks!

sampai kat area TC Console, aku pass kan kek kat iera. malangnya, kelvin dah balik after the badminton tournament. so, aku tinggal je kek tu kat situ. sesapa nak makan, makan je la. lenkali baru aku kasik kat Kelvin.

after that, aku gi kat eric.

eric, nah kek. i mintak maaf.
huh, takmolah. i tak makan kek.
tipu! u marah lagi ke? i mintak maaf k?
hurrmm, tak payah mintak maaf sekarang. tunggu je sampai hari raya tahun depan.
ok, kalau camtu, tunggu tahun depan je la i cakap ngan u.

pehtu aku blah. gi lepak kat luar ngan staff staff lain. after that, masuk opis kejap, settlekan satu kes ngan kastemer and aku kuar gi lepak minum ngan sis thahrah and prem.

masa on the way nak balik semula ke opis, pat call aku. cat ajak gi makan steamboat. pat cakap, eric yang suruh ajak aku. dia pun rasa bersalah gak sebenarnya. oh, itu petanda baik la kan.

sampai kat Yuen, sambil makan, sambil borak. and secara tak langsung, kitaorang dah boleh bual cam selalu. walaupun cam janggal sikit. but, ok la. at least, ianya merupakan satu permulaan baru yang baik. syukur.. *senyum*


BONUS

ini adalah saat saat yang ditunggu oleh semua staff. termasuklah aku. sebab, ujung bulan ni, memasing akan terima habuan bonus berdasarkan pencapaian memasing.

alhamdulillah, tahun ni, aku dapat bonus sebanyak 5 bulan gaji. harapnya, boleh la aku nak simpan wat perkara perkara yang sepatutnya. (ye la sangat tu. kang, kejap je abis)

insyaAllah, kali ni, aku terus nak simpan dalam ASB. tanak simpan dalam bank. nanti aku gi cucuk cucuk. sesedar, dah abis. pehtu nak nyesal pun tak guna. tul tak beben? *kenyit*

tapi, yang tak beshnya, kenaikan gaji untuk tahun ni mungkin antara 5% hingga 10% sahaja. sungguh sikit kan? tapi, syukurlah dari takde. kalau bebanyak kang, jenuh plak aku nak bayar income tax. sekarang ni pun derang dok sebuk tolak from gaji aku tiap bulan. tensi sungguh tau dak!

and pasal PS3 or PSP yang derang warwarkan tu, blom dengar apa cerita. and kemungkinan besar, ia hanyalah omongan kosong belaka. so, silalah jangan berangan ye wahai cik cepotet. (aku tak hingin pun menda alah tu. bukan aku guna sangat pun)

tapi, akan ade surprise untuk bulan Feb nanti. jadik, tunggu..


BAGAN LALANG & LANGKAWI


dalam cakaran ini, aku ada wat pengumuman untuk ajak semua bebeh bebehku wat BBQ party kat umah Taman Tun. tapi, party tu terpaksa dibatalkan atas sebab sebab tertentu. (malas masak adalah sebab utama kot) ngee.. *sengih kat tukang masak*

jadik, demi untuk membahagiakan hati memasing, kami dengan penuh sepakat akan gi bercuti beramai ramai ke Bagan Lalang. nak gi makan seafood. aku teruja ngan cita sis mya and abglong aritu. dan kali ini, kami juga akan menyewa di Hotel Sri Malaysia selama 1 hari, 3 malam. eh, silap. selama 1 hari, 1 malam.

jadik, pada semua bebeh bebehku, harap semua setuju.

Tarikh : 26hb Jan'08
Tempat Berkumpul : LEP (umah izah & mala)
Time : need a confirmation with Nana 1st. kalau Nana join, sesapa kena gi amik Nana kat Puduraya at 7pm maybe. so, pasal time ni, will discuss later k.

kalau bebeh sume ada ape ape bantahan, or need further enquiries, just call or sms me. aku akan call korang balik dengan kadar segera. tentang tarikh, sebolehnya takleh nak ubah coz aku dah set bebetul schedule keja aku sampai 17th Feb. so, harap korang paham la eh?

and for the next trip..

memandangkan duit bonus tahun ni agak memberangsangkan, jadik, aku harap sangat percutian ke Langkawi bersama family terchenta pada bulan Mac nanti menjadik seperti yang diharapkan, insyaAllah..

just aku need some opinion and nasihat tentang hotel hotel yang besh serta berpatutan untuk kami (aku & family) stay kat langkawi nanti. and, kalau boleh, nak dekat ngan laut. sebab, aku dan pantai ibarat muzik dan irama. memang amatlah sukar untuk dipisahkan. (see, aku dah mula melalut) *sengih*

so, sesapa yang amat familiar ngan Langkawi, sila la beri pendapatan pendapat kalian eh. aku sangatlah menghargainya! and kalau nak kasik duit belanja untuk trip tu nanti pun, amatlah digalakkan. kalian boleh emailkan kat aku. hakhakhak.


ok, cukup aku mencakar untuk hari ni. aku nak gi try tedo. dah 3 malam aku tedo tanpa katil. rasa seperti seniman jalanan je. huhuhuhu..

nak katil.. nak katil.. nak katil..
*sengal*

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 11:11 PM  

7 Comments:
  • At January 18, 2008 at 3:56 AM, Anonymous eL said…

    wah! nak pegi langkawi ye? memang sangat besh! pastikan bawak duit bebanyak utk gi soping kat sana.

    dulu penah pegi langkawi. last skali 3 tahun lepas. tp tak brape ingat sangat lah tempat mana pegi dulu. yg pasti sana banyak tempat yg besh2. pilih la yg memana pon.

    masa gue pegi tu lepak kat Pantai Cenang je. juz amik chalet yg bebetol berdepan ngan laut. tapi mmg besh jugak lah. dan cenang tu ikotkan kwsn yg kira strategik dan tetengah utk ke destinasi2 lain. [utk gi soping2 dan melawat tempat2]

    Pantai Tengah pon ok. antara hotelnya Awana Porto Malai. ahahah byk neh kalo nak suggest. sbb banyak sgt yg besh. almaklum lah segala jenis laut konpem besh! arggh gue sukakan pulau!

    tp tak kisah kalo nak stay kat memana pon. sbb kat sana kita sewa je kete n ikot stereng je laa pusing satu langkawi tu :P

    *byk sgt perkataan 'besh' dalam komen neh hakhaks*

     
  • At January 18, 2008 at 7:55 AM, Anonymous eLLy said…

    Hai erni.. good morning..
    I advice u klu nak gi Langawi U buy a package during Matta fair kat PWTC 13-17 March 2008.. during that period u boleh dpt package murah! well i know that u dpt bonus lebat:p but klu kita boleh jimat why not kan

     
  • At January 18, 2008 at 10:00 AM, Anonymous Miss Su said…

    bebeh, tak saba nk g mkn2 yeahhahahha!!!!!

    ooohh psal katil, kdai tuh bukak mlm. kang klo free kite leh jek temankn kamu g sna arite ;)

     
  • At January 18, 2008 at 4:04 PM, Anonymous cepotet said…

    lindosh,
    yesh.. yesh! langkawi memang sangat besh. aritu gi masa beberapa belas tahun lepas untuk family vacation, mmg sangat besh! sukaaaaaaaaaaaaaaa sangat.

    hurrmm, kasik la idea kat memana lagi. tapi paling ok kat Pulau Cenang la kan? ok, akan gwe carik dalam internet. mekasih!

    ct elly,
    hmm, tanak tunggu matta fair kot. sebab mmg tak percaya promosi promosi cam gitu. as for me, biar mahal sikit asalkan puas ati. lagipun, ni my 2nd trip yang i aturkan for my family la sis. so, nak sangat semuanya jadik besh kalau boleh. plus, nak gi nanti masa cuti sekolah seminggu. matta fair lambat lagik.

    btw, thanks for the opinion. *kenyit*

    suraya abu bakar,
    hepi besday dear! takpe, sabar sikit. moga semuanya akan jadik besh malam tu. insyaAllah..

    hurmm, katil eh? ok gak kot. kali ni nak beli katil kayu jati la. ahahaha!

     
  • At January 19, 2008 at 7:08 AM, Anonymous eL said…

    ememememe~!

    malibest tu mmg pemes kat sana. ramai omputeh suka kat area situ. mmg betol2 berdepan ngan pantai.

    tapi skang kita pentingkan quality n serbis hotel/chalet tu kan? [selain dekat ngan pantai] dari luar/jauh ngan dari pic mmg segalanya indah kan ahaha. tapi jgn harapkan sgt keindahan ituk. takotnya jadik indah khabar dari rupa hekhek

    gue pon tak brani nak rekemenkan yg mana. sbb dulu lain skang lain. mebi dulu besh skang tak besh plak ke..

    kumpul dulu maklumat pasal semua chalet/hotel.. pastu

    jgn lupa baca review org2 dah sampai kesana.

    http://www.tripadvisor.com/

    /me rindukan pantai cenang

     
  • At January 19, 2008 at 9:23 PM, Anonymous farah.diana said…

    huhu. tu dah dapat bonus, bleh la beli katil baru. beli katil queen or king size la erni, baru la best golek2 ;)

     
  • At January 19, 2008 at 10:26 PM, Anonymous Hannan said…

    bonus 5 bulan gaji? wowwww... that's a lot! ade keje kosong x? hehehe

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder