Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Tuesday, January 15, 2008
I'm Back..
ello semua warga kota!
tataraaaaaaaaaaa..

tengok ni..
aku dah pulang.
aku dah kembali ke pangkal jalan.

I'M BACK!

aku sampai tepat kul 3.42am tadik. and sekarang, aku nak gi mandi & tedo. banyak cerita nak apdet tapi aku masih keletihan. memandu sensorang di tengah malam buta camni, memang memenatkan. kalau aku punyai lebihan masa esok, aku akan apdet semua cerita. banyakkkkkkkk sangat cerita. moga esok kepala otak aku akan ingat lagi apa yang aku nak ceritakan. insyaAlllah..

ZzZzZzZzZzZz


*edited*

cadangnya, nak balik KL malam ni. tapi memandangkan ade beberapa perkara yang belum diselesaikan, serta memikirkan kerja aku yang bertimbun kat opis nun, terpaksalah aku batalkan je niat suci murniku itu. maklumlah, kerja makan gaji. kena la jaga rice bowl sendiri. ye dak?

balik kampung kali ni, biasa biasa je. maklumlah, musim hujan je kat taiping nun. plus, aku balik sensorang tanpa geng riuhku, si acik. so, takde aktiviti menarik pun yang aku lakukan kali ni. cumanya, aku nak cite pasal perjalanan balik aku yang sepatutnya mengambil masa 3 jam telah menjadik 6 jam. lama btol!

10th & 11th Jan'08 - abis kerja kul 12 tengah malam. kiranya, dah masuk 11th Jan'08 la tu kan. balik umah Damansara, kemas barang sesikit then baring jap atas sofa sambil nonton tv. ntah camne, leh aku terlelap kejap. sesedar, jam dah pukul 3.32am. kelam kabut sms mak bitau tak jadik balik malam tu. aku penat sangat. ingat nak bertolak esok je. sekali mak kata, mak dah tunggu aku. alahai.. sian la plak. tapi mak tak kasik aku balik. mak suruh aku tunggu esok je.

well, aku yang sangat degil ni pun terus segar bugar jadiknya. aku bitau kat mak, aku dah segar. aku takut kalau balik waktu siang, migrain aku datang (alasan je tu). tapi, mak tak reply dah. mak pun penat nak layan pe'el aku ni kot gamaknya. hikhik.

bedebuk bedebak, lepas solat subuh, dalam kul 5.45am baru aku kuar dari umah. acik ngan ad pun tak sedar masa aku balik tu. aku just tinggalkan note je untuk derang.

sepanjang jalan balik, mata aku ni tersangatlah mengantuknya. sampai tanjung malim, jam dah pukul 6 lebih nak dekat kul 7 camtu. aku brenti keta tepi jalan, pehtu tedo jap. sesedar, jam dah pukul 7.45 pagi. mak ai, lama gak aku tedo. kelam kabut start keta, pehtu blah.

dalam perjalanan, mata dok ngantuk lagi. terus aku teringat pesan mak, biar lambat asalkan sampai. nak tak nak, terpaksalah aku brenti untuk kali kedua. kali ni, brenti kat R & R Tapah plak. aku kunci jam henpon pehtu aku layan tedo. sesedar, dah pukul 9.45 pagi. humak aiii.. dah cerah gila rupanya. turun jap pi cuci muka, pehtu terus gerak balik.

dalam kul 10.42 pagi camtu, aku dah selamat sampai kat umah. masa tu, semua orang takde kat umah. aku masuk bilik, tak cuci muka, tanpa tukar pakaian, terus membongkang sampai kul 2 petang. dasyat kan?

bangun tedo, selesaikan apa yang patut, then borak borak ngan mak tentang mcm mcm cita. pehtu, gi umah opah plak, layan borak lagi sampailah ke petang. malamnye, kuar gi pasar malam berdua ngan mak.


12th Jan'08 - gi wedding sis farisya kat Ipoh. geng geng digizen from KL pun turun konvoi beramai ramai. sangat meriah! sis farisya nampak sangat cantik. cam barbie doll je. malangnya, takde gambar yang boleh aku upload. (rasa sangat hina tanpa kamera). sob.. sob..

malam, gi pasar minggu ngan mak. tapi pasar minggu sekarang dah tak semeriah dulu. tak besh! maybe sebab aku takde kot. hahahaha. *perasan*

13th Jan'08 - takde aktiviti spesel. just gi tempah baju kurung kat tempat biasa. kekonon persediaan untuk hadiri majlis kawin kengkawan. padahal, aku memang suka nak membazir.

then, gi jenjalan sensorang kat tempat tempat lama yang dah lama aku tak jenguk. and ayat yang paling pemes akan kuar dari mulut pakcik makcik kat situ adalah, "lama tak datang sini. seronok ke jadik warga kota?"

alahai makcik, pakcik. takde apa yang seronok sangat pun. Taiping tetap besh! percayalah..

14th Jan'08 - kuar gi cuci keta and gi wat balancing tayar. malam, kul 1am, bertolak balik ke KL sensorang diri. sampai KL, kul 3.42am. mandi dan tedo!

tamat cite balik kampung. insyaAllah, 2hb Feb sampai 5hb Feb ni, aku balik kampung lagi.

ok abish!


Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 4:00 AM  

8 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder