Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Wednesday, December 10, 2008
Kawan Atau Lawan?

Sept 2008 dunia digemparkan dengan isu Melamine dalam makanan yang di-import dari China. boleh rujuk dengan lebih details kat sini. dan, sejak dari hari tu, tiap kali aku nak gi membeli belah, mesti aku bawak sekali senarai produk makanan yang dicemari dengan Melamine.

tapi, bukan isu Melamine yang aku nak cerita sebenarnya tapi tentang seorang kawan yang aku rasa tak layak untuk aku panggil kawan telah memberi aku makanan yang katanya, kemungkinan besar mengandungi Melamine.

kawan: my niece just came back from China.
aku: wah, bestnya. (aku suka wat ala ala teruja padahal takde la kisah sangat pun. muahahahah)
kawan: she bought me all this. (sambil tunjukkan kat aku semua benda yang niece beliau belikan)
aku: eh, kenapa tak makan?
kawan: i takut nak kasik my son makan. u tahu lah kan tentang kes Melamine tu. so, i decided to give it to you. sebab, u kan dah besar, kalau ada Melamine pun, maybe tak mati kot kan? lagipun, mana tahu u nak rasa sikit ke?
aku: hah? tak nak lah i. u buang je lah. thank you so much anyway.


cuba korang bayangkan. dia ingat aku ni robot ke apa? kot ye pun ko nak buat baik kasik aku merasa makanan tu sume tapi jangan la sampai ko nak kasik makanan yang ada Melamine. ini ke kategori yang layak dipanggil kawan? patut tak kalau aku bunuh je orang cenggini?

sebab tu lah, jangan ingat orang yang baik ngan kita tu adalah kawan kita dan jangan ingat orang yang selalu kasik teguran kat kita tu adalah musuh kita. kenkadang, buat baik pun dibalas jahat tau. kesimpulannya, beringat ingatlah sebelum terkena. uceh.

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 12:55 PM  

5 Comments:
  • At December 10, 2008 at 1:22 PM, Blogger chik star said…

    aah betul tuh erni.
    ade ker pulak.
    die dh tak nak.
    pas tuh nk pass kt org, pass tuh bole palk cakap cmtuh.
    memang gile !
    tak pikir perasaan org langsung.

    as pon same gk.
    as serik dh baik sgt dengan kawan2 sekerje nih, lg kite baik, lg kne pijak. Malas layan !
    huhu

     
  • At December 10, 2008 at 1:32 PM, Blogger Cikgu Ije said…

    haha. direct depan mata dia cakap gitu. ada gak spesis gni. ha3. kelakar lak. ingat kak erni bahan uji ke ape~ =P

     
  • At December 10, 2008 at 2:07 PM, Blogger Masviona said…

    ish la...ada gak manusia camgini kan.
    kat anak dia takut nak kasi kot mati or sakit ke apa kat org lain leh lak dia nak kasi....gilos apa?????

    ke dia saje nak berlagak yg sedara dia tuh gi china...so nak ler berlagak ngan org but xtau nak berlagak cara camne...gilos punye org la....haiiyaaaa.

     
  • At December 10, 2008 at 8:08 PM, Blogger Keri AlHaj said…

    apa punya nyonya... ingat erni ni bahan uji kaji kat makmal tu ke hape... budusssss...

     
  • At December 11, 2008 at 2:01 AM, Blogger hUmmY said…

    keji sungguh!

    cis

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder