Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Tuesday, December 9, 2008
Tua Sangat Ke Aku?

sekarang ni musim orang kawin. dan secara tak langsung, beberapa orang kat opis aku pun semacam tersampuk sekali dengan cerita kawin kawin ni. entah-hapa-hapa ja.

sebenarnya, aku takde kisah pun kalau derang sebuk cerita pasal kawin ni. aku lagi suka sebenarnya. cita pasal hantaran, pasal persiapan kawin, pasal senarai tetamu, pasal baju pengantin dan memacam lagi lah. tapi aku jadi sangat kisah kalau derang sebuk tanya bila aku nak kawin. dan jadi makin kisah kalau derang jugak sebuk sebuk nak jodohkan aku dengan orang itu atau orang ini.

bila aku kata tak berminat nak kenal kenal camtu, mula la kata aku tolak jodoh la, tanak usaha la. aish, memacam la yang derang akan cakap. eh, umur 25 tu tua sangat ke ha? nak kawin mana boleh ikut pada umur kan. aku percaya, jodoh tu ada. cuma mungkin belum sampai time aku lagi. ye la kot kan?

tapi, korang perasan tak benda ni. bila time ko tak nak ada apa apa komitmen, ramai yang datang kat ko sampai kenkadang pening ko nak wat pilihan. tapi, bila ko nak, takde plak yang nak datang. ke benda ni jadi kat aku je ek?

mak aku cakap, Allah works in a mysterious way. kita tak patut pertikaikannya. tapi kita kena sentiasa redha dengan setiap ujian dan dugaan yang diberi. dan jangan sesekali malu untuk memohon padaNya.

_______________________________________


pagi tadik, sampai opis ada member tegur, "babe, basah rambut. baru basuh ke? main ek semalam?"

eh, ko gila ape aku basuh rambut sebab main. sah la aku ni anak dara lagi. err.. kena tunggu main dulu baru boleh basuh rambut eh? huhuhu.

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 9:36 AM  

8 Comments:
  • At December 9, 2008 at 10:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    ye la. tak elok kalau orang susah2 nak jodohkan kita sana sini cam kita ni tua sangat plak. 25 je. Dun worry kakak. Muda lagi. Jangan terpengaruh dnegan orang. kecuali kalau dah 35/45 ... bolehlah nak histeria bagai kan. 25, hek eleh. Muda ok.

     
  • At December 9, 2008 at 12:58 PM, Blogger eLLy said…

    ala biasa la tu.. nanti bila dah kawin dorang tanya bila nak dapat anak pulak.. mcm akak nie :(

     
  • At December 9, 2008 at 1:26 PM, Blogger Cikgu Ije said…

    tapi, korang perasan tak benda ni. bila time ko tak nak ada apa apa komitmen, ramai yang datang kat ko sampai kenkadang pening ko nak wat pilihan. tapi, bila ko nak, takde plak yang nak datang. ke benda ni jadi kat aku je ek?<--- yup2 btul tu. so hadapilah idup ng hepi2 je. xyah risau pape. kang apa yg nk sgt, xdpt.. ngs sorg2 lak. =)

     
  • At December 9, 2008 at 8:24 PM, Blogger Ako Retna said…

    ala rileks la baru 25 kan..
    akak ni dah tigaploh pun mneten agi beb.. hehhee cool je..

    tapi betul la dik, bila kita x moh komitmen berlambak plak yg datang menawarkan diiri tp bila kita dok ready dah, sowang pun x nmpk batang idop..

    ermmm lumrah kehidupan.. n dugaan buat kita...

    p/s: aiyo takkan basah rambut je, means dah main?? iskk...

     
  • At December 9, 2008 at 11:56 PM, Blogger hUmmY said…

    25 muda lg what!

    lainla 52!

    kecah ah doank!

    lenkali p kasik tumbokan bpadu kat muke de!

    :))

    euw~

    mesti org yg ckp kat yu jenis x baso rambot!

    pas main je baru baso!

    :-&

     
  • At December 10, 2008 at 1:02 PM, Blogger cemut said…

    main ape.psp ke

     
  • At December 10, 2008 at 1:27 PM, Blogger chik star said…

    erk!
    mandi basah rambut pon salah ker?
    yaapeedaa.

    ala erni, org yg sebuk2 nk jodohkan org tuh, sebenarnye dorg kepoh. sebuk jerk kan.?

     
  • At December 12, 2008 at 3:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    'peluang datang bile kite x bersedia'

    renung2 kan dan slamat beramal...
    hihihi

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder