Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Sunday, July 19, 2009
Boom Boom Chaaak!

Helo?

Knock.. Knock.. Anybody here?

Ceh, permulaan yang sangat poyo. Ptuiii!

Alhamdulillah, saya masih sihat seperti biasa. Masih bernafas, masih mampu bekerja dan masih menjalani kehidupan sebagai anak dara yang normal dan cumel. Perasan sekali sekala takpe kan? Huhuhuhu..

Setelah dicampur tolak darab bahagi, 11 hari lamanya saya pergi membawa diri meninggalkan opis. 4 hari saya menerbangkan diri bersama Air Asia ke Krabi Island bersama rakan opismate ku yang da'bomb dan baki 7 hari lagi adalah hari di mana saya membawa hati kerana dipinggirkan masyarakat.

Belum sahih pun sama ada kitaorang ni positif atau tidak daripada H1N1, tapi, layanan yang kitaorang terima dari sesetengah manusia, seumpama kitaorang ni adalah pembawa HIV. Apepun, aku bersyukur sangat. Mungkin ini adalah pengajaran yang Allah SWT nak tunjukkan kat kitaorang. Kalau kami dilayan sebegini, camne la pulak dengan pesakit pesakit kronik yang lain.

Sepanjang tempoh kuarantin, banyak yang aku belajar dan banyak pengajaran yang dapat aku perolehi sepanjang tempoh 7 hari tersebut. Masa tu, baru terbuka mata dan minda dan baru la aku kenal siapa kawan, siapa lawan. And, of course, orang yang sentiasa menjadi tulang belakang di waktu susah senang aku, mestilah ahli keluarga sendiri. Terima kasih mak, abah and adik adik.

Aih, syahdu plak bila bukak bab ni. Oklah, kita terus to shoot to the point je la ek. Takyah nak merapu meraban apa dah. Aku tak penat mentaip dan korang pun tak penat membaca. Ye tak? Hikhik.

Hmm.. tetiba plak aku rasa cam malas nak mentaip. Lenkali je aku cite kisah 11 hari daku membawa diri. Uceh! Sebagai tanda tak nak menghampakan kalian, tengoklah sebahagian daripada gambar yang sempat aku snap sepanjang di Krabi Island, Thailand dalam trip yang lepas.

Enjoy the picca!



7 July 2009
One day boat trips to Southern Thailand



Viking Cave
The place where bird's nest are collected for soup.



Pi Leh Lagoon
The most beautiful enclosed lagoon.



Lohsamah Bay
Colorful coral in clear, calm shallow water.



Hin Klarng
Open sea snorkelling. The most beautiful coral and fishes.



Maya Bay
A wonderful paradise to relax and enjoy the remarkable scenery from 'The Beach" movie.


Subhanallah.
Betapa indahnya kejadian Allah SWT.

Krabi ni memang gila banyak pulau. Sampai tak ingat dah nama pulau dan gambarnya. Nasib baik aku masih simpan pamphlet Krabi yang aku ambik kat hotel haritu. Heheheh.

Selain daripada Phi Phi Island yang glemer itu, ada jugak Chicken Island, Bamboo Island, Monkey Beach, Pi Leh Lagoon and memacam lagi. Dan, pada yang tak tahu, kat sini jugaklah penggambaraan filem Titanic berlangsung. Kalau korang nak tau more info tentang Krabi, boleh mintak la klik ke sini atau sinun.

Untuk makluman kalian, photos above were taken using my N95's camera as I forgot to bring my camera charger out to Krabi. Tapi, kira ok lah kan. Not bad huh? Huhuhu..

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 3:39 PM  

3 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder