Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Wednesday, June 24, 2009
Infiniti Love Untuk Abah

this entry supposed to be published on 21st June 09, tarikh di mana rakyat Malaysia celebrate Father's Day but sila salahkan si management apartment kediaman aku ni kerna tetiba di dingin malam hari boleh plak takde letrik. dah la siangnya, bleh tetiba takde air. nak plak, time takde air tu adalah waktu aku tengah sedap elok mandi. sungguh hampagas dapur gas btol.

opss.. opsss.. later baru cerita pasal isu takde air and letrik. cewah, cam la ade orang kisah ye tak. ok, back to Father's Day punya cerita.

baru ku tahu rupanya Father's Day ni disambut berbeza beza tarikhnya mengikut pada negara tertentu and ianya disambut on every third Sunday of June in 52 of the world's countries termasuklah Malaysia. meaning that, tarikh tarikh untuk Father's Day will be:-
June 21, 2009
June 20, 2010
June 19, 2011
June 17, 2012

if u wanna get further info, you may get it from here.Photobucket

Father's Day lepas, as usual, aku sms je untuk wish kat abah. Tak dapat balik kampung sebab ade teambonding with my team opis. plan nya nak balik jugak after the team bonding tapi mak plak tak kasik sebab kalau balik lewat malam tu, esoknya dah kena balik semula ke KL. very the tak berbaloi dan kompem kepenatan. huhuhu.

Talking about Father's Day ni kan, seriously, for the past few years back, aku cam tatau pun pasal kewujudan hari Bapa ni sebab those days, banyak yang lebih kecohkan hari Ibu for celebration. yang aku perasan, among my frens and termasuk aku sendiri, normally we always appreciate our mother and hardly we appreciate our father. lumrah manusia kot kan. lagipun, aku rasa, most of people tend to be more closer to their mother as we spent most of our times with mak at home.

aku selalu dengar rungutan dari orang sekeliling tentang ayah memasing. ketidakpuasan hati, memberontak dan selalu jugak tindakan ayah menjadi pertikaian. kenapa ayah marah, kenapa ayah nak kita buat camtu bukan camni, kenapa ayah begitu bukan begini. tapi pernah tak kita, sebagai anak, sekurang kurangnya, cuba bertanya pada ayah memasing, apakah harapan beliau sebenarnya pada kita.

aku mengaku, aku sendiri pun tak pernah tanya apa harapan abah pada aku. dan di sudut hati abah, sedikit sebanyak mesti abah kecewa ngan aku sebab aku bukanlah antara anak abah yang berjaya. tapi, abah tak penah tunjuk kekecewaan tu kat aku. abah sentiasa support apa yang aku buat asalkan ianya adalah perkara yang baik.

dedulu, masa kecik, aku selalu pikir or rasa cam abah tak sayangkan aku sangat tapi tapi sejak dah duduk berjauhan, dah pandai berdikari, cari duit sendiri, masa tu, baru la aku realized the hardship yang abah terpaksa gone through to give kitaorang happiness, good education, good life and provide with all our needs. dan sebab itulah jugak abah must always sacrifice his quality times ngan kami adik beradik just for work instead. lagipun, paham sangatlah kan, being a guy, mana lah reti sangat nak tunjuk feeling feeling ni kan. and, I believe all fathers have their own ways showing the love to their children.

To Abah;
Though we may be far apart right now and I may not have always said it often but I am indeed blessed to have you as my abah. Angah sayang abah. I love so much. Infiniti. Uncountable. Selamat Hari Abah.




“ Ya Tuhanku, ampunilah dosaku dan dosa ayah ibuku, sayangilah mereka sebagaimana mereka menyayangiku sewaktu aku masih kecil. Amin. ”



Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 6:24 PM  

0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder