Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Monday, November 24, 2008
When A Strangers Call

aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
(lirik Kekasih Tak Dianggap - Kertas)


penah tak korang berada di dalam dilema di antara nak memilih antara nak atau tak nak. ah, mesti la semua orang penah kot kan? huh, abaikan. malas nak cerita pasal tu.

ok, kali ni, aku nak kasik tips untuk menggelakkan diri dari diganggu oleh panggilan dari orang yang tak dikenali. kira cam ala ala silap number gitu. konon. macamlah kita ni baru setahun lahir ke dunia ye tak? huh.

kalau aku, selalunya, aku wat camni.

tips #1
hai, Lydia ada?
Lydia? silap number la. ini bukan henpon Lydia.
oh, salah number. sorry ya.
ok.

esoknya..
hello.
hello. hai, saya yang silap number semalam. boleh kenal?
oh, tak boleh. sorry. nanti suami saya marah.

pehtu, aku pass la henpon kat memana lelaki yang ada berdekatan ngan aku time tu. biasanya, adik lakiku, Adi Putra yang akan jadi mangsa.

dan, percayalah. selepas tu, takkan ada lagi panggilan dari mereka.

tips #2

kenkadang dapat call dari strangers tetengah malam buta. memang sangat menggangu. tambah plak kalau tengah syok tedo. biasanya, aku memang susah nak dengar henpon berbunyi tapi kalau aku tersedar, aku akan cakap;
adik ni siapa? call akak memalam buta, sian anak akak ni. terkejut dia dengar bunyi henpon.
sambil aku cakap tu, aku akan gerak gerakkan anak buah aku kasik dia merengek rengek sikit. kekonon kasik bukti la.

pehtu, mesti stranger tu akan cakap;
oh, sorry makcik. salah number. saya takkan kacau makcik dah.

makcik? huhuhuhu. tak kisah la kan. janji tak dikacau lagi. hiks.

Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 11:07 PM  

5 Comments:
  • At November 24, 2008 at 11:16 PM, Blogger Keri AlHaj said…

    hmmm bernas... tapi kalau saya kena kacau... macam seronoklah pulak kena kacau dgn pompuan... hik hik hik... kalau pompuanlah kan... kalau kena kacau dgn jantan - kira naya jugaklah... ada tips nak elak tak (beberapa kali jugak di kacau budak jantan - ngeeeee... ngeriiii)

     
  • At November 25, 2008 at 12:20 AM, Blogger cepotet said…

    i-chimera,
    ahahaha. takde la tips kalau kena kacau ngan kaum sejenis. sebab, biasanya, lelaki yang minat lelaki ni, handal skit. derang lagi power dari cara perempuan ngorat lelaki.

    hmm.. musykil gak camne no pone leh tersebar kan? hmm.. :p

     
  • At November 25, 2008 at 5:02 PM, Blogger hUmmY said…

    hahahahahha!

    makcik meh?

    jato stended!

    :))

     
  • At November 25, 2008 at 11:18 PM, Blogger cepotet said…

    hummy,
    ahahaha. apa nak buek. agaknya tu pasal la eden tak berlaki sampai skrg. muahahahaa. :p

     
  • At November 27, 2008 at 6:25 PM, Blogger Mrs.Sheikh said…

    ha.. sy plak erni..
    "hello.. num 019 awak ni sama dengan sy la..tp saya 013..
    awak kat mana? saya kat sini..
    boleh kenal? saya djoy..awak sapa??

     
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder