Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Wednesday, June 17, 2009
Sakit Yang Tak Boleh Dirawat

kalau sakit demam, sakit kepala, sakit berpenyakit, boleh lah pergi jumpa doktor, makan ubat, beristirehat macam takde hari esok, hirup sup panas yang sedap terutamanya kalau yang dimasak oleh mak or boleh jugak minum air koko atau susu atau milo yang ala ala panas suam kuku. oh ya, talking about air koko, Ovaltine kat MYDIN bawah rumah ni sumpah sangat murah. apsal eh? pelik pulak. harus aku google info tentang Ovaltine later.

tapi, kalau sakit jiwa, sakit otak atau biol, camne nak rawat eh? aku sendiri tak paham dengan diri aku this lately. apa yang aku fikirkan dan apa yang aku lakukan, tak sync langsung dengan akal aku sekarang ni.

bila otak ke lain, akal ke lain, pikiran ke lain, jiwa dan hati pun entah ke mana mana, banyak lah perkara di luar dugaan dan memalukan akan berlaku.


kejadian pertama

it was happened on few days back. masa tu, around 12.45am and i was driving on my way back home after finished my work. as usual, i will sms mak untuk kejutkan aku untuk bangun subuh. (yes, memandu sambil ber-sms itu sangat tidak bagus. sila jangan ikuti perangai ini)

pehtu aku dapat reply;


ciss.. ciss.. dan ciss lagi. sangatlah ciskek secret recipe btol aku ni boleh tersalah send sms. dah la tersalah send kat bos sendiri. sib baik sms yang berhemah. cuba kalau sms yang tak senonoh ke, sms terkutuk bos ke, camne nak jawab? huhuhu..


kejadian kedua

balik keja semalam, aku sempat mengemas sikit bonet kereta. biasalah kan, knowing me yang sangat rajin mengemas ni, kereta pun dah jadi cam rumah tumpangan kedua. semua benda ada.

masa tengah dok mengemas dan menyusun tu, ada la sepasang couple ni tengah dok berdating kat depan car park nun. sambil dok dating tu, mata dok tengok kat aku. segan kot agaknya. motif segan? aku pun, kemain lagi la kontrol macho cun kat situ. dan motif aku nak kontrol cun situ pun aku tatau nape. kekekek.

elok dah susun segala barang yang nak di angkut, masa nak naik lif, aku senyum kat derang. pehtu aku tengok budak perempuan tu macam nak cakap sesuatu. biasalah aku, nak kata berlagak tu takde la plak cuma kalau tak kenal, nanti aku kekok plak nak bertegur sapa. pemalu kot aku ni. hahahah. makanya, aku terus cecepat kuarkan henpon kekonon bz (ni tiru style kak pamm la ni). hikhikhik.

nak dijadikan cerita, pagi tadi, masa aku turun kat keta, aku nampak ada banyak kertas A4 berterbangan dedekat area keta aku. pehtu, aku nampak ada satu lapisan nipis berwarna biru kat atas bumbung keta aku.

.. and OMG!!!

rupanya, semalam masa aku nak blah masuk lif, aku tertinggal file biru tu kat atas bumbung kereta dan kertas A4 yang berterbangan tu adalah kertas kertas aku. mujurlah ianya cuma kertas biasa dan takde dokumen yang penting. but, still, kertas aku ye tak? dan yang lebih memalukan, masa aku tengah dok mengutip kertas kertas yang berterbangan tu, budak yang berdating berdua semalam tu lalu. derang senyum je pandang aku. ciss.. cisss.. dan ciss lagi.


kejadian ketiga

after i woke up this morning, aku gi jenjalan kat kiara park. lama gila tak gi kiara park. pusing pusing taman sambil menenangkan pikiran. ceh, ye lah sangat tenangkan pikiran. hahaha. statement poyo kena ada beb.

dapat dua kali pusingan, baru aku balik. sampai kat entrance guard house, aku kuarkan access card nak masuk dalam tengok access card aku tak berfungsi.

cuba sekali, tak jalan. cuba dua kali, sama jugak. masuk kali ketiga, aku dah jeling jeling pak guard sambil buat muka ketat.

pehtu, datang la sorang pak guard ni, mintak access card aku tu. entah aku ni kena sampuk ke ape agaknya, terus je hulur access card sambil wat muka ketat cam ayam berak kapur. siap kerek tanak pandang pun muka pak guard tu.

sekali pak guard tu cakap;



huh?!! kad Touch N Go? aku tersalah amik kad? *&^%$#@!


moral of the story:

Photobucket jangan kerek tak tentu pasal
Photobucket jangan jadi bodoh sombong
Photobucket sentiasa fokus dengan apa yang kita buat
Photobucket belajar bergaul dan bertegur sapa dengan neighbour
Photobucket sentiasa bermanis muka atau dalam erti kata senangnya, senyumlah walau apa juga keadaan sekalipun.
Photobucket kalau kita moody or dilanda masalah, tak perlu tunjukkan pada orang lain sebab tak semua orang tahu masalah yang kita hadapi.

cewah, ayat semua nak best je kan? poyo gila ok. hahahaha. argh, wuteva..


Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 12:32 AM  

2 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder