Photobucket

Click Click Click

Previous Post
The Archives
The Bloggers

Credits

hit counter
Clicky Web Analytics

Photobucket

Photobucket

Tuesday, February 10, 2009
Kasih Ibu Membawa Ke Syurga

kasih ibu membawa ke syurga.

satu statement yang selalu kita dengar dan semua orang pun sedia maklum rasanya. sejak aku tau membezakan baik dan jahat, dosa dan pahala, buruk dan cantik serta dah pandai membezakan antara meggi dan nasi, maka sejak itulah jugak aku selalu percaya, takde kasih sayang yang tinggi nilainya melainkan dari kasih sayang daripada mak dan abah.

pukul 1am, aku sms mak,

mak, tolong kejutkan pukul 5am yea. angah keja pagi esok. thank you mak. i love u..

pukul 5.45am, aku dengar bunyi lagu Lucky from Jason Mraz feat. Colbie Calliat. rasa macam sedang bermimpi. rupanya, henpon aku yang berdering dering. ok, aku bukan jenis setkan ringtone ni untuk siapa, ringtone tu untuk siapa. semua number yang call, lagu yang sama aja. aku terus tersedar, tengok henpon, number mak. aku angkat..
mak, elo, maaf. angah tak sedar. dah pukul 5.45am eh? thanks mak. angah mandi dulu. i love u mak. - aku

takpe. angah bangun yea. mandi and bersiap. nanti lambat ke opis. risau mak takut angah tak sedar tadi. - mak

lepas letak phone. aku tengok missed call. ada 40 missed call dari number mak. can u imagine? 40 missed call. dari pukul 5am sampai 5:45am, aku terima 40 missed call dari satu satunya number, iaitu number mak.

i feel just like.. oh, mak. menitis airmata aku. boleh dikatakan every minute mak call semata mata nak kejutkan aku. aku cuba tempatkan diri aku kat tempat mak. mampukah aku jadi setabah dan sesabar mak? kalau kena kejutkan orang pun, biasanya 2 atau 3 kali call pun dah rasa macam, ah, lantak la ko. inikan, 40 kali call dalam tempoh 45 minit.

oh, mak..


Photobucket


aku tatau kenapa trip kali ni, aku rasa lain macam sikit. hati aku berbelah bagi sama ada nak ke Bali ni atau tak. nangis je aku dari masa packing bag tadi sampailah ke saat aku mentaip entry ni. macam kena paksa pulak rasanya.

aku pikir, sapa nak jaga adik laki aku nan sorang ni selama 4 hari aku takde? sapa nak tengokkan rumah? sape nak tunggu adik aku balik keja tiap hari? kalau kat Bali, susah nak call mak ngan adik adik cam selalu. takleh nak conference and gelak gelak secara jemaah lagi. sebab charge roaming kan mahal. aku sedih.

aih, aku ni dah kenapa?

aku rindu mak. aku rindu abah. aku rindu adik adik. aku rindu along jugak. aku rindu wan and opah. rindu mak ngah mastura. rindu kekasih. semuanya aku rindu.

aritu mak mintak aku balik 7hb lepas tapi aku takleh balik sebab komitmen keja plus aku kena settlekan semua job task aku sebelum vacation. kesian jugak kat bos nanti kan. patutkah aku batalkan je trip ke Bali ni?

*nangis setempayan*

love,
wo hui hen xiang ni duo duo. bu yao wan pi. hau hau zhao gu zhi zi. deng wo hui lai..



Photobucket

dicakar oleh cepotet @ 1:41 AM  

1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

Beben

 

Beben, sebuah blog yang baik dan setia. Tak penah menyakiti aku tapi sentiasa rela untuk disakiti. Tidak berjantina dan tidak bernyawa. Sangat pendiam dan sangat memahami. Kalau rasa penulisan aku di sini kurang enak bagi kalian, bolehlah klik butang X belah kanan atas browser anda. Datang tak berjemput, pergi juga tak dihalau. oh yea, did i tell y'all that i hate stalkers? so, please back off. Mekasih.

 

If God wanted us to talk more than listen, He would have given us two mouths rather than two ears.

~Ken Blanchard ~

 

Best viewed with

Photobucket

Cepotet

Photobucket

 

Me, Myself & I

I am just a simple girl with a simple life. I love nobody except my Mak, Abah and my family. Simplicity is the new complex.

Photobucket


email untuk perkara yang penting je. kalau rasa tak penting, sila jangan email. pasti tidak akan dilayan. saya bukan artis mahupun superstar.

Bla.. Bla.. Bla..

Reminder